Activitat sísmica
¿Quant pot durar l’erupció del volcà de La Palma?
Els experts apunten que per predir el final d’aquest episodi és important estudiar les emissions de diòxid de sofre que es vagin registrant

A1-125532530.jpg /
L’erupció volcànica de La Palma podria prolongar-se «diverses setmanes, si no uns quants de mesos», segons ha explicat el director de l’Institut Vulcanològic de les Canàries, Nemedio Pérez.
La durada de l’erupció dependrà, segons ha indicat Pérez en una entrevista a la cadena SER de la quantitat de magma que s’ha acumulat en «reservori» del volcà. «La bossa que pot estar a tres o cinc quilòmetres de profunditat està connectada amb una altra bossa a 20 o 30 quilòmetres, per la qual cosa la retroalimentació de la que està a més profunditat sobre la més superficial podria fer que l’erupció s’allargui», ha afegit el director de l’Institut Vulcanològic.
Així mateix, ha explicat que per predir el final d’aquest episodi és important estudiar les emissions de diòxid de sofre que es vagin registrant. «El primer dia hem calculat entre 6.000 i 9.000 tones, una quantitat raonable, les hem vist més grans, i una tendència descendent serà indicatiu que l’erupció va minvant; quan passin 48 sense cap emissió de diòxid de sofre, podem donar-la per finalitzada», ha indicat Nemesio Pérez.
Quant a l’avenç de les colades de lava, ha admès que se’n poden preveure el recorregut i que, per això, no haurien de generar «pèrdua de vides humanes», tot i que ha reconegut que arrasaran «tot el que no es mogui». «És un sentiment agredolç, perquè es tracta d’un espectacle de la naturalesa sense comparació, però molt trist perquè les persones que han treballat tota la seva vida veuran com la colada els ho arrasarà tot», ha reconegut.
Així mateix, ha dubtat que l’erupció pugui canviar l’orografia de la La Palma. «L’illa s’ha fet de milers d’erupcions volcàniques, aquí el que que s’afegirà és una miqueta de capa més, l’únic que si les colades arriben al mar, l’illa es podria estendre uns quants metres quadrats més».
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»