Brot a Andalusia
Virus del Nil: què és, com es contrau i símptomes
La picada de mosquits, sospitosa de causar la meningoencefalitis per la qual 16 persones estan ingressades a Sevilla

El virus del Nil, sospitós d’haver contagiat 16 persones que es mantenen ingressades per meningoencefalitis a Sevilla, és transmès per la picada d’un mosquit, l’‘Aedes japonicus’, infectat que ja porta el virus, tot i que és important recordar que no tots els mosquits estan infectats i que no totes les persones que són picades per un mosquit infectat contrauran el virus. Els nens poden infectar-se però rares vegades emmalalteixen greument. L’epidemiòleg de l’Hospital Clínic de Barcelona Antoni Trilla ha esbossat unes pinzellades sobre el brot.
Brote de meningoencefalitis en Sevilla (16 casos).
— Antoni Trilla (@ToniTrilla) 12 de agosto de 2020
Principal sospechoso: virus del Nilo Occidental (WNV).
Hasta ahora solo 5-6 casos en los ultimos 20 años.
Mas casos en caballos.
Transmitido por mosquitos.
No hay vacuna ni tratamiento.
Prevencion: protegerse de los mosquitos. pic.twitter.com/K7lOVyQz6o
¿Quins són els seus símptomes?
Els símptomes principals de la febre del Nil són similars als de la grip: mal de cap, vòmits, febre, aparició d’erupcions cutànies o cansament. No obstant, si es tracta d’una encefalitis o meningitis els signes d’alarma són mals de cap, febre elevada, rigidesa de clatell, estupor, desorientació, coma, tremolors, convulsions, debilitat muscular i paràlisi, detalla l’OMS.
Tractament
No hi ha una vacuna ni tractaments específics per a la infecció, el que es poden utilitzar són analgèsics sense recepta per reduir la febre i alleujar alguns símptomes. En els casos més greus, generalment s’han d’hospitalitzar els pacients perquè rebin tractament, com líquids per via intravenosa, medicaments per al dolor i cures d’infermeria.
Notícies relacionadesL’important, com apunta Trilla, és la prevenció i protegir-se dels mosquits.
La Direcció General de Salut Pública i Ordenació Farmacèutica ha elaborat unes recomanacions a fi de prevenir les picades d’insectes, com fer servir teles mosquiteres en finestres i portes, intentar no ser a l’aire lliure entre el capvespre i l’alba, procurar deixar la llum apagada, seguir diàriament una correcta higiene corporal, evitar els perfums intensos. També utilitzar roba que cobreixi el màxim possible la pell i sacsejar-la abans d’utilitzar-la si s’ha estès a l’exterior, fer un ús adequat dels repel·lents, continuant estrictament les recomanacions sobre la manera i freqüència d’ús descrits pel fabricant i si s’utilitza crema per al sol, aplicar-la primer, deixar absorbir durant vint minuts i, llavors, aplicar el repel·lent de mosquits
- Aquests són els símptomes de la variant òmicron del coronavirus
- Quan és millor fer-se el test d'antígens? | CALCULADORA
- Com s’ha de demanar la baixa per covid positiu i quant es cobra?
- Quines vacunes de la Covid es posen a Espanya? Tipus i efectes secundaris
- Efectivitat i d'on és cada vacuna: AstraZeneca | Pfizer | Janssen | Moderna | Sputnik
- Restriccions a Catalunya per la covid: Últimes mesures
- Aquests són els símptomes de la variant òmicron del coronavirus
- Quan és millor fer-se el test d'antígens? | CALCULADORA
- Com s’ha de demanar la baixa per covid positiu i quant es cobra?
- Quines vacunes de la Covid es posen a Espanya? Tipus i efectes secundaris
- Efectivitat i d'on és cada vacuna: AstraZeneca | Pfizer | Janssen | Moderna | Sputnik
- Restriccions a Catalunya per la covid: Últimes mesures
- barcelonejant Barcelona, on ja hi ha terrasses que cronometren el client
- Al carrer de la Diputació Mor un nen al precipitar-se per un celobert a l’Eixample de Barcelona
- L’autor, un danès armat amb un rifle Tres morts i diversos ferits després d’un tiroteig en un centre comercial de Copenhaguen
- Copenhagen El sospitós de la matança a Dinamarca va triar les seves víctimes «a l’atzar»
- Producció clandestina Desmantellada una fàbrica il·legal que produïa 50 milions de cigarrets al mes
- Refundació de Cs Ciutadans treballa en el relleu de Marín per no allargar el buit de poder a Andalusia
- Article d’Imma Sust Libertad vs. submissió
- Missatge de felicitació David Bisbal i Rosanna Zanetti celebren el seu quart aniversari de casament
- ACCÉS A FÀRMACS Espanya triga un any a avaluar els medicaments orfes ja aprovats per Europa
- Tribunals El Tribunal Suprem eleva a Europa la macrodemanda sobre les clàusules terra