Polèmica pels trombes
Les autoritats sanitàries de Noruega aconsellen vetar la vacuna d’AstraZeneca
L’Institut Noruec de Salut Pública ha recomanat al Govern treure-la del pla de vacunació
L’Executiu donarà la resposta al maig
L’Institut Noruec de Salut Pública ha recomanat aquest dijous al Govern noruec eliminar del pla de vacunació del país la vacuna contra la Covid-19 d’AstraZeneca i Oxford.
El director de Control d’Infeccions de l’Institut Nacional de Salut Pública, Geir Bukholm, ha compartit que «ara hi ha un coneixement significativament més gran sobre la connexió entre la vacuna d’AstraZeneca i incidents de coàguls de sang i hemorràgies» per la qual cosa han decidit plantejar aquesta recomanació.
Noruega havia suspès des de l’11 de març fins aquest dijous l’ús del fàrmac amb l’objectiu de realitzar més anàlisi sobre els seus efectes secundaris i, després de conèixer aquesta recomanació, el Govern noruec ha declarat que anunciarà una decisió el pròxim 10 de maig.
Notícies relacionades«Es necessita més informació abans de prendre una decisió final», ha dit el ministre de Salut noruec, Bent Hoie, segons recull el diari ‘Aftenposten’. «No tenim prou informació per concloure finalment la retirada de la vacuna AstraZeneca del programa de vacunes noruec. Les dades són escasses i, per tant, incertes», ha afegit Hoie.
L’Agència Europea del Medicament (EMA) va concloure que la vacuna d’AstraZeneca és «segura i eficaç», en el marc dels temors perquè l’immunitzador causi trombosi, després de la paralització del seu ús a diversos països europeus. No obstant, aquest dimarts les autoritats sanitàries de Dinamarca van confirmar l’eliminació definitiva de la vacuna contra la Covid-19 desenvolupada per AstraZeneca i la Universitat d’Oxford del seu pla d’immunització.
- Turisme La mitjana d'ocupació del turisme rural del Berguedà per Setmana Santa supera el 90%
- La població estrangera a la Catalunya central ha crescut més del doble en dues dècades
- El Marroc manté el lideratge com a punt d'origen de les persones estrangeres que viuen a la Catalunya Central
- Enoturisme Aquestes són les "catedrals del vi" de Catalunya, els tres cellers modernistes més impressionants del territori
- Seguretat ferroviària Els maquinistes avalen els nous horaris de Rodalies que haurien de permetre reobrir l’R4 dimarts
