Polèmica pels trombes
Les autoritats sanitàries de Noruega aconsellen vetar la vacuna d’AstraZeneca
L’Institut Noruec de Salut Pública ha recomanat al Govern treure-la del pla de vacunació
L’Executiu donarà la resposta al maig
L’Institut Noruec de Salut Pública ha recomanat aquest dijous al Govern noruec eliminar del pla de vacunació del país la vacuna contra la Covid-19 d’AstraZeneca i Oxford.
El director de Control d’Infeccions de l’Institut Nacional de Salut Pública, Geir Bukholm, ha compartit que «ara hi ha un coneixement significativament més gran sobre la connexió entre la vacuna d’AstraZeneca i incidents de coàguls de sang i hemorràgies» per la qual cosa han decidit plantejar aquesta recomanació.
Noruega havia suspès des de l’11 de març fins aquest dijous l’ús del fàrmac amb l’objectiu de realitzar més anàlisi sobre els seus efectes secundaris i, després de conèixer aquesta recomanació, el Govern noruec ha declarat que anunciarà una decisió el pròxim 10 de maig.
Notícies relacionades«Es necessita més informació abans de prendre una decisió final», ha dit el ministre de Salut noruec, Bent Hoie, segons recull el diari ‘Aftenposten’. «No tenim prou informació per concloure finalment la retirada de la vacuna AstraZeneca del programa de vacunes noruec. Les dades són escasses i, per tant, incertes», ha afegit Hoie.
L’Agència Europea del Medicament (EMA) va concloure que la vacuna d’AstraZeneca és «segura i eficaç», en el marc dels temors perquè l’immunitzador causi trombosi, després de la paralització del seu ús a diversos països europeus. No obstant, aquest dimarts les autoritats sanitàries de Dinamarca van confirmar l’eliminació definitiva de la vacuna contra la Covid-19 desenvolupada per AstraZeneca i la Universitat d’Oxford del seu pla d’immunització.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos