Dades d'aquest divendres
Les xifres continuen elevadíssimes a Catalunya: més de 5.500 contagis i el rebrot, pujant
En les últimes hores hi ha hagut 30 morts més per coronavirus

zentauroepp55533713 coronavirus barcelona201027093243 /
Catalunya suma aquest divendres, dia en què ha entrat en vigor el confinament perimetral, 5.596 nous contagis en les últimes 24 hores. L’índex de rebrot es manté elevadíssim, i va pujant, davant l’estabilització dels últims dies: passa de 838 punts a 882.
El panorama no és optimista: el primer dia d’aplicació de les noves restriccions a Catalunya, amb el tancament perimetral de la comunitat i de municipis en cap de setmana, el secretari general de Salut de la Generalitat, Marc Ramentol, ha llançat una seriosa advertència: «Si els contagis no baixen, demanarem un confinament domiciliari».
Seguint amb les xifres, pel que fa a les víctimes mortals, des de l’inici de la pandèmia sumen un total de 14.008. L’últim balanç xifra en 30 les persones que han perdut la vida en les últimes 24 hores pel coronavirus, segons les dades reportades aquest divendres per Salut.
Notícies relacionadesQuant als pacients ingressats actualment a Catalunya, la xifra continua pujant, i passa a 2.434 (47 més que ahir). Un total de 447 pacients es troben en la unitat de cures intensives, una xifra també en creixement durant els últims dies (ahir n’eren 434).
Pel que fa a Barcelona ciutat, dades també elevadíssimes i amb el rebrot de nou a l’alça. Passa d’un índex de 660 punts a 714 en les últimes 24 hores, quan s’han detectat ni més ni menys que 1.339 nous contagis. Ja són 450 les persones ingressades en centres sanitaris, de les quals 83 estan en ucis. També hi ha hagut sis morts més.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols
- Tribunals Després de dos anys i mig d’investigació, Sandro Rosell i Bartomeu declaren davant la jutge pel cas Negreira
- El cim de Barcelona La Sagrada Família arrenca a l’octubre el centenari de la mort de Gaudí, que culminarà el 10 de juny amb el cim del temple coronat
- SEGONS GAD3 I ELS ARQUITECTES TÈCNICS La vivenda desencadena una fractura social: és la principal preocupació de la meitat dels que viuen de lloguer
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"