activitat d'interès general
Els gimnasos, obligats a tancar, reivindiquen la seguretat dels seus espais
L'associació del sector europeu del fitnes, EuropeActive, ressalta que la taxa mitjana d'infecció se situa en el 0,78 per 100.000 visites
-FOTODELDÍA- EA1865. MILÁN (ITALIA), 19/10/2020.- Una usuaria protegida con mascarilla desinfecta una cinta de correr al final de una sesión de entrenamiento en un gimnasio de Milán, Italia. este lunes. Italia registró 9.338 nuevos contagios de coronavirus en las últimas 24 horas, un aumento menor al de los últimos días pero cuando se hicieron muchas menos pruebas de lo habitual por el fin de semana, según el boletín de hoy el Ministerio de Sanidad. EFE/EPA/DANIEL DAL ZENNARO /
La Federació Nacional d’Empresaris d’Instal·lacions Esportives (Fneid) ha reivindicat que els centres esportius són espais segurs després del tancament de gimnasos decretat a Catalunya i ha demanat a les autoritats que les restriccions siguin proporcionals amb la contribució de cada activitat a la propagació del virus.
La Fneid ha explicat en un comunicat que, en el cas de les instal·lacions esportives i dels gimnasos, aquesta contribució és «insignificant» ja que, segons l’associació del sector europeu del fitnes, EuropeActive, la taxa mitjana d’infecció se situa en 0,78 per 100.000 visites.
A més, la Federació ha apuntat que, segons el Ministeri de Sanitat, el percentatge total de brots associats a les activitats esportives (incloent-hi les activitats de contacte) és del 0,28% del total d’Espanya.
El gerent de la Fneid, Alberto García, ha assenyalat que les instal·lacions permeten una traçabilitat «que cap altre sector ofereix», cosa que «facilita una ràpida actuació en cas de ser necessària».
La Federació ha insistit que els centres esportius són un «agent clau en la lluita contra la Covid-19», per la qual cosa defensen que és necessari mantenir-los operatius durant la crisi sanitària.
Així mateix, ha recordat que l’esport ha sigut declarat «activitat d’interès general» pel Congrés dels Diputats en una proposició no de llei aprovada la setmana passada.
- LA PRECAMPANYA BLAUGRANA El compte enrere de les eleccions 2026 del Barça: un Laporta a la defensiva, contra tres precandidats desunits
- Guerra comercial L’Eurocambra torna a frenar les rebaixes aranzelàries als EUA després de la nova amenaça de Trump
- Dades de la Conselleria d’Agricultura La indústria catalana del ‘delikatessen’ resisteix als aranzels de Trump i es converteix en potència exportadora
- En una sentència El Suprem anul·la l’article de l’estatut del Barça que prohibia cedir els abonaments
- Relacions entre socis ERC avisa Illa després d’anunciar que presentarà els pressupostos sense el seu suport: «Millor que no ho faci»
