temor del virus
Castella i Lleó demana el toc de queda tenint en compte les previsions «dramàtiques»
El vicepresident de la Junta ha assegurat que la situació a la comunitat és «francament preocupant» i que les xifres apunten la possibilitat que es pugui provocar de nou un «col·lapse sanitari»
zentauroepp53238055 coronavirus crdoba200815160658 /
El vicepresident de la Junta de Castella i Lleó, Francisco Igea, ha anunciat aquest dijous que des de l’Executiu regional s’ha remès una carta al president del Govern, Pedro Sánchez, per sol·licitar l’establiment del toc de queda com una de les mesures restrictives que s’han d’aprovar aquesta tarda en el Consell Interterritorial de Salut i davant les previsions «dramàtiques» per a les pròximes setmanes.
En la roda de premsa posterior al Consell de Govern, Igea ha assegurat que la situació en la comunitat és «francament preocupant» i que les xifres apunten la possibilitat que es pugui provocar de nou un «col·lapse sanitari». «No prendre mesures en aquest moment seria una irresponsabilitat», ha defensat el vicepresident.
Així, ha insistit que la Junta de Castella i Lleó ha assumit «en tot moment» la seva responsabilitat amb mesures de restricció destinades a la contenció en la transmissió del virus. «La Junta ha assumit totes i cada una de les seves responsabilitats», ha afirmat, i després ha lamentat que, dins de les seves competències, des de la comunitat «no es pot anar més enllà».
«La vida de desenes de milers d’espanyols està en joc i és el moment de prendre decisions per més dràstiques o dures que siguin», ha defensat Igea, que ha reclamat l’adopció de mesures a través d’un acord entre Govern i autonomies, no obstant, ha demanat que si no hi ha acord «el Govern ha d’exercir la seva responsabilitat».
«Ha arribat el moment de deixar de discutir i de passar la pilota dels uns a als altres, no entrarem en aquesta polèmica, el Govern de la nació ha de prendre les mesures necessàries per preservar la vida, la salut i la hisenda de milers d’espanyols, no es pot esperar un sol dia més», ha conclòs Igea.
Finalment, el vicepresident de la Junta ha apuntat que la corba de contagis creix i les previsions apunten una «situació dramàtica en les pròximes setmanes».
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
- Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
