LA TORNADA AL COL·LE
Salut preveu un fort augment del nombre d'aules confinades aquesta setmana
Els cribratges massius que comencen a Barcelona i l'Hospitalet faran aflorar nous casos positius entre els nens

54928339 60 /
El Departament de Salut de la Generalitat preveu que aquesta setmana, segona del curs escolar a Catalunya, es produeixi un fort augment del nombre d’aules i escoles afectades pel coronavirus. Així ho va afirmar el secretari general de Salut, Marc Ramentol, en el programa especial ‘El curs de la Covid’ que TV-3 va emetre diumenge a la nit. La primera setmana del curs es va tancar amb 111 grups confinats de 87 centres afectats; unes xifres que suposen l’1,6% de les escoles catalanes.
Ramentol va assegurar que les xifres dels primers dies de curs eren les esperades i que per a aquesta segona setmana s’esperava detectar bastants més casos positius de coronavirus entre el col·lectiu escolar.
Un dels motius d’aquest augment és que començaran els cribratges massius en escoles de Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat. La previsió és realitzar en aquests municipis 5.000 proves en dos mesos. «Aquesta setmana començarem a fer molts més PCR als nens pel que és d’esperar que el nombre de casos creixi. No ens ha d’estranyar aquest augment perquè intensificarem la tasca diagnòstica», ha argumentat Ramentol.
Un aclariment important per a les famílies: si un fill té un positiu en el seu grup bombolla de l’escola, l’endemà cal tornar a classe per fer una PCR i rebre instruccions per part de la direcció de l’escola i de les autoritats sanitàries. Seran aquestes les que determinin l’inici de la quarantena. L’apunt s’imposa després de la detallada lectura, que convidava a certa confusió, del document que els pares han rebut per permetre realitzar aquests tests als fills. El que es busca, en definitiva, és que no es prengui la iniciativa sense abans haver passat pel filtre educatiu i de salut.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols