TORNADA A L'ESCOLA
Els metges demanen no aplicar la baixa mèdica a pares amb fills negatius
Argumenten que aquests casos són un problema sociolaboral i que el tràmit els suposarà més burocràcia

Padres acompañando a sus hijos al centro escolar. /
El Col·legi de Metges de Catalunya (CCMC) ha demanat a les administracions que no s’utilitzi el recurs de la baixa mèdica per als pares dels escolars que han tingut contacte amb un cas confirmat de coronavirus però no han donat positiu en un test. Els metges argumenten que la baixa mèdica no pot «convertir-se en l’eina utilitzada per donar solució a problemes que no són mèdics, sinó de caràcter social i laboral».
«La tramitació d’una baixa mèdica és un acte que es justifica per criteris clínics i no es pot reduir a un simple acte administratiu», ha assenyalat el Col·legi de Metges aquest dijous en un comunicat. L’organisme considera, a més, que aquest tràmit incrementaria la burocràcia en el sistema sanitari, ja prou sobrecarregat.
El col·lectiu mèdic opina que s’hauria de trobar una altra solució com els permisos retribuïts per als pares, similars als permisos de maternitat i paternitat.
Els professionals sí que veuen justificada la baixa mèdica per a aquells pares que tenen fills positius confirmats, ja que «la seva baixa laboral forma part de les mesures profilàctiques per preservar la salut comunitària».
En el comunicat també ha volgut recordar que no és responsabilitat dels metges i sí dels progenitors «la justificació de les absències escolars».
Centres d'atenció primària (CAP) Nou curs Ocupació Empreses Coronavirus a Catalunya Coronavirus Mares, pares i nens Baixa laboral Médicos
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers