tecnologia contra la Covid-19

Els aeroports controlaran la temperatura dels passatgers amb càmeres

La mesura s'implantarà l'1 de juliol i també es digitalitzarà el registre de les dades de la seva localització

GRAF9466. MADRID, 11/06/2020.- Una pantalla muestra un control de temperatura en el Aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas, este jueves en Madrid. El ministro de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana, José Luis Ábalos, acompañado por el presidente de Aena, Maurici Lucena, ha recorrido los principales espacios de la Terminal T4 donde se han implantado ya la medidas de seguridad por el COVDI-19: la zona de facturación, el filtro de seguridad, la zona de embarque, la zona de llegadas y la zona de recogida de equipajes, donde personal del Ministerio de Sanidad está realizando los controles documentales y de temperatura a los pasajeros provenientes de destinos internacionales. EFE/Daniel Ramo/Ministerio de Transportes FOTOGRAFÍA CEDIDA/ SOLO USO EDITORIAL/ NO VENTAS

GRAF9466. MADRID, 11/06/2020.- Una pantalla muestra un control de temperatura en el Aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas, este jueves en Madrid. El ministro de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana, José Luis Ábalos, acompañado por el presidente de Aena, Maurici Lucena, ha recorrido los principales espacios de la Terminal T4 donde se han implantado ya la medidas de seguridad por el COVDI-19: la zona de facturación, el filtro de seguridad, la zona de embarque, la zona de llegadas y la zona de recogida de equipajes, donde personal del Ministerio de Sanidad está realizando los controles documentales y de temperatura a los pasajeros provenientes de destinos internacionales. EFE/Daniel Ramo/Ministerio de Transportes FOTOGRAFÍA CEDIDA/ SOLO USO EDITORIAL/ NO VENTAS / Daniel Ramo (EFE)

Es llegeix en minuts

Efe

Sanitat controlarà amb càmeres la temperatura de tots els passatgers internacionals als aeroports de la xarxa d’Aena a partir de l’ 1 de juliol i es digitalitzarà el registre de les dades de la seva localització per si fos necessari un rastreig posterior.

Des del 15 de maig, tots els passatgers que procedeixen de l’estranger passen un control de temperatura que, a partir de l’1 de juliol, s’automatitzarà amb càmeres termogràfiques davant de l’augment del trànsit als aeroports.

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha informat aquest dijous, en un comunicat, que el seu titular, José Luis Ábalos, ha supervisat aquest dijous les mesures de seguretat davant la Covid-19 adoptades a l’aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas.

En la visita, acompanyat pel president d’Aena, Maurici Lucena, Ábalos ha recorregut els principals espais de la terminal T4 on, entre altres mesures ja implantades, personal del Ministeri de Sanitat està realitzant els controls documentals i de temperatura als passatgers provinents de destinacions internacionals.

Cartells, megafonia, dispensadors de gel, mampares...

Fins al moment, Barajas compta amb mesures, que també s’estan implantant als altres aeroports, com cartells informatius; dispensadors de gel hidroalcohòlic; marques i empremtes de distanciament; missatges a les pantalles digitals; mampares protectores i missatges de megafonia que cada poc temps informen els passatgers, per exemple, de la necessitat de portar posada la mascareta en tot moment o de mantenir la distància personal a les diferents dependències aeroportuàries.

A més de càmeres termogràfiques, el ‘passenger location card’ (PLC), el registre per localitzar el passatger, que ara es complimenta a l’avió i s’entrega en mà en el control de temperatura, es digitalitzarà per contribuir també a un trànsit més fluid per l’aeroport.

Conveni Aena-Sanitat

Aena col·laborarà amb Sanitat Exterior en aquestes tasques de vigilància i control sanitari mitjançant la firma d’un conveni entre les dues institucions.

Les competències sanitàries i d’ús de les dades de salut obtingudes en l’exercici d’aquestes funcions de control sanitari seran d’exclusiva titularitat del Ministeri de Sanitat, mentre que Aena, des de l’1 de juliol, aportarà els mitjans humans i tecnològics necessaris, tant per a la instal·lació i ús de les càmeres termogràfiques, com per al desenvolupament tecnològic del PLC.

Pla de Recuperació Operativa

Aena està implantant el seu Pla de Recuperació Operativa, articulat en línia amb les recomanacions de la Comissió Europea i l’Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA), en col·laboració amb el Centre Europeu per a la Prevenció i el Control de Malalties (ECDC).

Es tracta d’un paquet d’iniciatives i protocols de seguretat, amb l’objectiu de restaurar el funcionament segur del transport aeri a Europa i la formulació del qual ha sigut coordinada amb els estats membres i amb les associacions d’aeroports (ACI Europe) i de companyies aèries (IATA).

Estat d’implantació considerablement avançat

Et pot interesar

A causa d’aquest treball amb l’ACI, «no és estrany» que les mesures contingudes en el protocol d’EASA i de l’ECDC siguin, bàsicament, les que ja estaven contemplades en el pla de recuperació operatiu, en què Aena va començar a treballar a l’abril i que ja es troba en estat d’implantació, en un grau considerablement avançat.

Tots els aeroports de la xarxa d’Aena estan implantant ja mesures perquè es torni a volar amb la màxima seguretat i els d’AS Madrid-Barajas, JT Barcelona-el Prat, Gran Canària i Palma de Mallorca seran alguns dels projectes pilot d’EASA.