MOVIMENTS INTERPROVINCIALS
Pla de desescalada: ¿Quan es podrà viatjar?
El model presentat aquest dimarts pel Govern detalla les fases en què podrem anar fent cada vegada més accions fins ara prohibides pel coronavirus
zentauroepp52963119 coronavirus200329145321 /
Segons el pla de desescalada del Ministeri de Sanitat, els espanyols no podran viatjar entre províncies fins que arribi la «nova normalitat», a finals de juny. La mobilitat entre diferents zones estarà limitada únicament a raons laborals. Per exemple, una persona que viu a Girona sí que podrà desplaçar-se per treballar a Barcelona.
Tot i que Sanitat no ho ha especificat, s’entén que a partir del juny sí que es podrà viatjar. Amb tot, el turisme mundial de l’estiu estarà marcat per la por de visitar altres països, com assenyalen els experts. És molt possible que en els pròxims mesos vegem com els espanyols viatgen més a l’interior d’Espanya, en lloc d’anar a l’estranger.
Pel que fa al transport de llarga distància dins d’Espanya (ja sigui en autobús, tren, l’AVE, avió o barco), el document del Govern recull que s’aniran eliminant «progressivament» les prohibicions que estableix la normativa actual, sempre en funció dels marcadors en les diferents comunitats. Així, els operadors de transport aniran ajustant la seva oferta en funció de com evolucioni la demanda. De moment, i almenys fins a la fase 4, es continuaran oferint els serveis al 30% i l’ocupació dels vehicles serà del 50%.
Amb referència al transport aeri, Sanitat considera «obligat» assolir un concert regulatori d’abast europeu. No hi ha més informació sobre això de moment, més enllà que l’obertura de fronteres serà «progressiva». Per a la resta de modalitats i distàncies, resultarà necessària l’aprovació de les corresponents ordres del Ministeri de Sanitat. La coordinació exercida pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana resultarà fonamental per a l’execució eficaç del procés de desescalada.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- El futur de la mobilitat A BCN (5) Els conductors de VTC sèniors temen perdre la feina amb la nova llei del taxi
- ELS RIGORS DE L’HIVERN Protecció Civil activa el pla Neucat i demana avançar la tornada a casa
- Comerç Aquests són els horaris i centres comercials que obren aquest diumenge a Barcelona
- LLEURE Els clubs socials només per a dones s’obren pas a BCN
- Impacte econòmic de la intervenció Repsol, Telefónica, Mapfre i BBVA, entre les empreses espanyoles pendents de les seves inversions a Veneçuela
- Tragèdia als Alps Última hora de l’incendi al bar Le Constellation a l’estació d’esquí suïssa de Crans-Montana: 40 morts i 119 ferits, la majoria greus
- Operació Resolució Absoluta Així va ser l’operació de la CIA per capturar Maduro: un delator en el règim i comandos practicant a Kentucky
- Previsió meteorològica Catalunya activa avisos per nevades, fred i vent a diverses comarques el dia dels Reis
- Carta a la militància Sánchez condemna «amb rotunditat» la «violació de la legalitat internacional» a Veneçuela
