EL PARTIT DE LA CARTUJA
L’Espanyol resisteix a Sevilla i arrenca un meritori empat
L’equip de Manolo, sostingut per Dmitrovic a la primera part, va mantenir la porteria a zero per primera vegada en 14 partits. El Camp Nou serà el pròxim examen per als blanc-i-blaus.
L’Espanyol continua sense guanyar en una llista sense victòries que ja s’enfila a 13 partits. S’hi inclouen decepcions notables com les viscudes a Cornellà contra el Girona, l’Alabès, l’Oviedo i el Getafe. No es pot dir el mateix de l’empat d’ahir contra el Betis a Sevilla (0-0). El bloc de Manolo González no va guanyar, però va fer un pas endavant en el rendiment defensiu. Per alguna cosa es comença. Va resistir i va plantar cara a un dels millors conjunts de la Lliga, un rival que lluita per jugar la Champions, i va salvar la primera de les tres sortides consecutives que l’esperen amb un notable. El Camp Nou serà el pròxim examen en el derbi de dissabte que ve, 11 d’abril.
Mà miraculosa
Per mirar de veure-hi aspectes positius, cal mirar cap a la rereguarda. L’equip català no deixava la porteria a zero des del triomf per la mínima aconseguit a Getafe el 13 de desembre de l’any passat (0-1). Havia encadenat 13 partits encaixant gols, algun realment de dolorós. A La Cartuja va tornar als bons costums del començament de curs. Dmitrovic va tancar amb clau per primera vegada en la segona volta. En la primera, va sumar set clean sheets.
Espanyol - Betis. /
L’Espanyol va comparèixer a la gespa amb un parell de novetats en l’onze. Manolo va apostar per Pol Lozano i Roberto en lloc de Terrats i Kike García en un retorn al seu trident preferit de la medul·lar i a l’ariet que solia començar els partits en els millors moments de la campanya. En els verd-i-blancs, només es trobava a faltar Abde entre l’elenc d’estrelles comandat per jugadors tan perillosos com, per exemple, Antony, Fornals i el Cucho.
El Betis no semblava disposat a ampliar la ratxa negativa després d’encadenar cinc jornades sense guanyar i 3 punts dels 15 últims. Ja va fer prou l’Espanyol d’arribar al descans sense ferides gaire greus. Un xut de Ngonge al minut 23 va ser l’únic intent esmentable dels periquitos, que van sobreviure gràcies a Dmitrovic. El porter serbi va aparèixer per primera vegada en un cop de cap de Llorente, però es va lluir especialment amb una mà miraculosa en un xut de Ruibal que semblava un gol cantat (m. 29) i en una altra rematada enverinada d’Altimira (m. 33). Amb un 73% de possessió i una dotzena de xuts, el combinat andalús va estar més a prop del gol que no pas el català, però els homes de Manolo es van mostrar sòlids, solidaris i ordenats.
El conjunt periquito es va mantenir ferm en la represa a l’espera dels canvis que podrien esverar el pols. Va ser el preparador visitant el primer a sacsejar l’arbre situant Kike García per Roberto, mentre Pellegrini va apostar pel perillós Abde, l’extrem que va segellar la remuntada dels andalusos en el xoc de l’octubre passat a Cornellà (1-2).
Travesser final
Just abans de l’entrada del marroquí, Expósito va posar a prova Valles amb un xut ajustat que va animar els blanc-i-blaus. Era evident que tocaria patir en el tram final. L’escomesa del Betis feia por i el jove Pablo García va topar amb el travesser (m. 79) en la millor ocasió dels locals. Ja al 93 arribaria l’últim ensurt amb el mateix protagonista. El del planter va disparar alt i els periquitos van respirar alleujats.
Aquesta vegada no hi va haver errors ni desgràcies. L’Espanyol no va guanyar però va recuperar la fortalesa que tenia. "És un bon punt i amb la porteria a zero, que ens feia molta falta. Hem donat la cara en tot moment. Ara competirem al màxim contra el Barça", va assenyalar l’entrenador blanc-i-blau.
Betis 0 - 0 Espanyol
BETIS: Valles; Bellerín (Chimy Ávila, m. 74), Bartra, Llorente, Valentín Gómez; Amrabat, Altimira (Pablo, m. 74), Antony (Abde, m. 66), Fornals, Ruibal; Cucho. Tècnic: M. Pellegrini.
Notícies relacionadesESPANYOL: Dmitrovic; El Hilali, Riedel, Cabrera, Romero; Urko, Pol Lozano, Ngonge (Rubén, m. 78), Expósito (Terrats, m. 84), Dolan (Jofre, m. 78); Roberto (Kike García, m. 58). Tècnic: Manolo González.
GOLS: No n’hi va haver.
- Salaris El truc de la nòmina que congela el teu sou encara que pugi el conveni col·lectiu
- Canvis en la geografia Els municipis de Tarragona que han desaparegut del mapa: pobles abandonats i localitats annexades
- Famosos Aquesta és la clínica de Barcelona on Lucas (Andy y Lucas) tornarà a operar-se el nas
- El pla de Simeone Cansats, però amb la Lliga encarrilada
- EL PARTIT DEL METROPOLITANO Doble cop al Reial i a l’Atlètic
