Wildlife Photographer of the Year

Una baralla de ratolins al metro de Londres, millor foto de natura de l'any

«Baralla a l'estació», presa pel jove Sam Rowley, ha rebut 28.000 vots dins de la categoria «la millor de la resta»

undefined52263098 graf9101  londres  12 02 2020   fotograf a facilitada por wi200212184956

undefined52263098 graf9101 londres 12 02 2020 fotograf a facilitada por wi200212184956 / Sam Rowley

2
Es llegeix en minuts

La imatge d’una baralla entre ratolins al metro de Londres ha sigut guardonada pel públic com la millor fotografia de l’any en el marc dels premis Wildlife Photographer of the Year, organitzats pel Museu d’Història Natural del Regne Unit.

«Baralla a l’estació», presa pel jove Sam Rowley, ha rebut 28.000 vots dins de la categoria «la millor de la resta» de la LUMIX People’s Choice, on competeixen aquelles imatges que no van aconseguir els premis professionals del concurs, un dels guardons internacionals més importants de fotografia natural.

Rowley va passar diverses nits ajagut de cap per avall sobre les andanes de la línia central fins que va aconseguir immortalitzar el moment en què els petits rosegadors, habituals del soterrani londinenc, van començar la seva baralla per una molla de pa.

«Vaig passar cinc dies ajagut a l’andana així que era probable que passés en algun moment», va explicar el fotògraf londinenc, que treballa per a la BBC com a investigador dins de la unitat de filmació d’història natural.

Lluitar per una engruna

«Aquests ratolins de metro, per exemple, neixen i passen la seva vida sencera sense veure la llum del sol o sentir un bri d’herba. A cert nivell, és una situació desesperada –córrer entre passatgers ombrívols durant uns quants mesos, potser per un any o dos, i després morir. I com hi ha tants ratolins i tan pocs recursos, han de lluitar per una cosa irrellevant com una engruna», va afegir.

Els dos protagonistes de la foto rondaven per les plataformes a la recerca de menjar quan es van trobar amb el mateix tros de pa, fet que va desencadenar en una brevíssima baralla abans de seguir els seus camins per separat. El director del museu, Michael Dixon, va assegurar que la imatge de Sam Rowley ofereix un cop d’ull «fascinant» sobre com «la vida salvatge funciona en un entorn dominat pels humans».

Quatre finalistes

Quatre imatges més es van alçar com a finalistes en aquesta mateixa categoria. Entre les quals, la d’un orangutan al qual exploten en espectacles del fotògraf Aaron Gekoski’, o la d’un jaguar que acaba de capturar una anaconda de Michel Zoghzhogi’s.

Notícies relacionades

També un retrat de la connexió entre un cuidador kenyà de rinoceronts i els animals, de Martin Buzora, i la composició de l’espanyol Francis De Andres sobre la vida salvatge en l’àrtic.

Els premis Wildlife Photographer of the Year, on es reconeix fotògrafs de naturalesa professionals i principiants, celebraran aquest any la seva 56 edició, els guanyadors de la qual es donaran a conèixer l’octubre que ve.

Temes:

Fotografia