MESURES CONTRA LA LUDOPATIA

Esportistes en actiu no podran protagonitzar els anuncis d'apostes esportives

El sector del joc 'online' s'autoregula i introdueix algunes limitacions publicitàries per protegir els menors

L'acord no inclou que Carlos Sobera i altres rostres coneguts deixin de continuar protagonitzant els espots

undefined46209177 apuestas deportivas 888 carlos sobera190405163219

undefined46209177 apuestas deportivas 888 carlos sobera190405163219

1
Es llegeix en minuts
Patricia Martín

El sector del joc online, en vista de la mala fama que ha tingut en els últims temps a causa de la creixent addicció al joc, ha decidit autoregular-se i posar alguns límits a la publicitat de les cases d’apostes per internet i altres activitats associades. Així, la comissió de seguiment del codi de conducta sobre comunicacions comercials ha aprovat una modificació, a petició de l’Associació Espanyola del Joc Digital (Jdigital) i en col·laboració amb els principals mitjans de comunicació. La principal novetat, que entrarà en vigor el 15 de gener, fa referència al fet que els esportistes en actiu ja no podran protagonitzar els anuncis.

A més, per incrementar la protecció cap alsmenors, no podran interpretar els espots persones menors de 25 anys ni reconeixibles «per la seva notorietat pública» i que participin en espais infantils. Així mateix, abans de les deu de la nit no podran anunciar-se bons o promocions en directes televisats i ‘online’, com partits de futbol, només podran esmentar-se les marques i preus.

Els bons de benvinguda es limiten a un màxim de 200 euros i totes les comunicacions comercials incorporaran una advertència estandarditzada, a tall de tancament de la peça, que insta a jugar de forma responsable i recorda que el joc ‘online’ està prohibit a menors de 18 anys.

Els rostres coneguts

Amb aquestes limitacions, Carlos Sobera o José Coronado podran continuar protagonitzant els anuncisd’apostes ‘online’, malgrat que l’esborrany del reial decret per regular la publicitat, dissenyat pel PP, advocava per vetar la presència de persones de «rellevància pública». Així mateix, el Govern del PSOE va treballar en un projecte legal en què s’obstaculitzava la presència de famosos. En vista d’això, aquest dijous el president de Jdigital, Mikel López de la Torre, va justificar que l’autolimitació es restringeixi a esportistes, joves i persones que participin en espais infantils perquè el públic més vulnerable són els menors, que són en els que més s’han centrat les mesures.

Notícies relacionades

A més López de la Torre va reconèixer que la falta de regulació «ha perjudicat el sector pel que fa a la reputació»,per això ha decidit autolimitar-se, a l’espera que el Govern, si hi ha acord d’investidura, aprovi el reglament preceptiu.

El preacord de Govern entre Pedro Sánchez i Pablo Iglesias no diu res respecte a la publicitat, però es compromet a «controlar l’extensió de les cases d’apostes»,que en algunes comunitats autònomes i barris tenen una presència important i han generat protestes veïnals i de col·lectius que ajuden persones amb addicció al joc.