A l'Àfrica
Comença la primera vacunació massiva contra la malària
Uns 360.000 nens seran immunitzats a Malawi, Ghana i Kenya per provar un fàrmac que podria salvar milers de vides

Un nadó rep la vacuna experimental de la malària a Kombeua (Kenya), l’octubre del 2009. /
Malawi, al sud-est de l’Àfrica, ha iniciat el primer programa nacional de vacunació contra la malària a escala mundial, al qual en les pròximes setmanes s’afegiran Kenya i Ghana, ha informat l’Organització Mundial de la Salut (OMS). La vacuna, denominada RTS,SRTS,S, serà inoculada a 360.000 nens dels tres països cada any, en un pla pilot que en cas de mostrar els mateixos bons resultats que en anteriors fases de la investigació espera ser estesa a altres nacions on la malaltia és endèmica.
"La vacuna contra la malària té el potencial per salvar milers de vides de nens", va destacar en un comunicat el director general de l’OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus, que va assenyalar que en els últims 15 anys s’ha avançat en la prevenció de la malaltia però aquests progressos s’han estancat, per la qual cosa es requerien noves mesures.
Els nens rebran quatre dosis de la vacuna des dels 5 mesos fins als 2 anys.
En les proves anteriors, entre el 2009 i el 2014, proves entre grups més reduïts van mostrar que la vacuna va reduir un 40% els casos de malària i un 30% de malària greu.
200 milions de casos anuals
A més, va reduir un 60% els casos d’anèmia relacionada amb la malària, un dels principals motius de mortalitat infantil en relació amb aquesta malaltia.
El programa de vacunació, coordinat per l’OMS, és desenvolupat en col·laboració amb els ministeris de salut dels tres països implicats, junt amb socis com el gegant farmacèutic GSK i les organitzacions GAVI-Vaccine Alliance, Global Fund i Unitaid, que el financen amb 50 milions de dòlars.
Notícies relacionadesPropagada pel mosquit anòfel, la malària o paludisme és una de les malalties més perjudicials per a l’ésser humà, ja que hi ha 200 milions de casos anuals i al voltant de 435.000 morts, molts d’ells nens.
L’Àfrica és la regió més afectada per aquesta malaltia, ja que al continent hi moren cada any uns 250.000 nens per la seva causa.
- "Tiren per terra tot el nostre esforç"
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- CONGRÉS Els socis salven Sánchez de comparèixer
- Catàstrofe mediambiental "Fa 18 dies que dormim dues hores"
- Els comptes del 2026 ERC i Comuns amenacen d’endarrerir la negociació dels pressupostos d’Illa
- ÒBIT Mor l’actor Eusebio Poncela als 79 anys
- Polèmica als EUA Els pares d’un adolescent que es va suïcidar després de parlar amb ChatGPT denuncien OpenAI i Sam Altman
- Festa a Bunyol Una allau de tomàquets cobreix Bunyol de vermell
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident