SOTERRAMENT DE LES VIES

Els FGC deixen d'arribar a Sabadell des d'avui i fins a la Diada

El servei s'interromp des de Sant Quirze del Vallès per poder soterrar les vies en l'accés a la capital vallesana

foto 3365540-1

foto 3365540-1

3
Es llegeix en minuts
Albert Segura

El servei delsFerrocarrils de la Generalitat (FGC) deixa aïllada, des d’aquest dilluns i fins a la Diada, la ciutat de Sabadell. La connexió ferroviària s’interromp a fi de cobrir totes les vies del tren al seu pas per la ciutat, un desig llargament reivindicat pels veïns dels barris de Gràcia i Can Feu, separats per raïls i catenàries.

Després d’un llarg viatge, ple de reivindicacions, manifestacions i molta negociació política, la ciutat va aconseguir la tan anhelada ampliació de la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que des del 2017 cobreix la ciutat de sud a nord, però quedava pendent una última reivindicació, soterrar el tram de vies en l’accés a la ciutat.

Després de molt batallar-ho, finalment l’ajuntament i la Generalitat es van entendre per dur a terme l’obra, que amb 19 milions d’euros convertirà l’actual tram de vies en un passeig a l’aire lliure que connectarà la ciutat amb el castell de Can Feu, un emblema de la capital vallesana. Això sí, per lluir de vegades és necessari patir, i això és el que passarà

a partir d’aquest dilluns i fins a la Diada.

Sense circulació de trens

Des de fa uns mesos, els treballs per soterrar les vies han avançat, i eren visibles des del tren a mesura que s’entrava a Sabadell. Però ara els treballs han de seguir, en aquesta ocasió per connectar la via actual amb la nova ja soterrada, activar la nova catenària i posar en servei el sistema de senyalització, entre altres aspectes. Per això, és totalment imprescindible que els trens deixin de circular.

Per aquesta raó, FGC ha programat el tall del servei entre Sabadell i Sant Quirze del Vallès, de manera que la capital vallesana gaudeix d’un metro propi de cinc parades, però desconnectat de la resta de la xarxa. A partir d’aquest mateix dilluns, la companyia ha activat un protocol d’actuació per facilitar la connexió entre l’estació de Can Feu - Gràcia i Sant Quirze del Vallès, perquè els usuaris de Sabadell puguin arribar amb les mínimes molèsties a la seva destinació, cap a Barcelona.

Concretament, un servei de bus llançadora uneix les dues estacions, amb un màxim de fins a vuit autobusos simultanis en hora punta, en què s’espera un nivell de fins a 1.000 passatgers per hora en el tram final de juny, i que baixarà progressivament a mesura que avancin les primeres setmanes d’estiu. Així, entre Can Feu-Gràcia i Sabadell Parc del Nord, s’estableix un servei de tren llançadora, amb una freqüència de 15 minuts en hora punta, 20 en hora vall i 30 minuts durant els caps de setmana. El servei de trens entre Barcelona - Plaça Catalunya i

Sant Quirze seguirà amb l’horari habitual.

Riuades de passatgers

En les primeres hores d’aquest dilluns, les riuades de persones caminant de l’estació a la parada de busos i viceversa ha sigut constant, sobretot en hora punta, en què fins a cinc autobusos han partit alhora des de Sabadell en direcció a Sant Quirze, tots plens. Per facilitar la sortida, s’ha anul·lat el sistema de validar

per sortir de l’estació, la qual cosa agilita la partida, i s’han habilitat punts d’informació al llarg de la peregrinació pel carrer.

"Aquests dos mesos que tenim al davant seran molt importants, suposaran una transformació completa. Ara tothom veu les màquines i les pantalles, però el més important és que per a l’11 de setembre tindrem els trens circulant per dins del futur túnel", explica Xavier Flores, director general d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat.

Túnel de la UAB

Notícies relacionades

A més, entre el 13 d’agost i el 2 de setembre, s’interromprà el servei entre les estacions de Barcelona i Can Feu - Gràcia també per diverses millores que FGC executarà en la infraestructura del túnel de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). En aquesta ocasió, s’oferiran serveis d’autobús substitutori entre les estacions de Barcelona i Can Feu - Gràcia, amb parada a Sant Quirze, i entre Barcelona i la UAB.

Un cop passada la festa major de Sabadell, i coincidint amb la Diada, el servei es reprendrà, ja amb els trens circulant en tot el tram urbà sota terra, i obrint la ciutat a una nova opció d’urbanització en superfície per crear, on avui hi ha vies, un autèntic parc a l’aire lliure per al gaudi d’uns veïns històricament separats pel pas del tren.