A Ceuta
Mor Abdou Ngom, icona de la crisi migratòria per l’abraçada viral a una voluntària de la Creu Roja
Amb 27 anys, l’Abdou va caminar 12 hores al Marroc abans de llançar-se al mar i creuar-lo nedant per arribar a Espanya
Luna, voluntaria de la Cruz Roja, consolando a un migrante en Ceuta. /
Fa quatre anys que Abdou Ngom va trepitjar terra ferma a Ceuta després de creuar el Mediterrani nedant i perdre el seu germà pel camí. El senegalès va protagonitzar un moment que ha traspassat fronteres a l’abraçar entre llàgrimes la Luna, voluntària de la Creu Roja. Aquesta imatge es va viralitzar a tot el món i d’alguna manera va humanitzar la crisi migratòria.
Amb 27 anys, Abdou va caminar 12 hores al Marroc abans de llançar-se al mar i creuar-lo nedant per arribar a Espanya. La seva feina de paleta no li donava per viure allà. Tan sols unes hores després va ser tornat a Casablanca sense ni tan sols tenir accés a un intèrpret a Ceuta. Però la seva història va transcendir i ell no va fer un pas enrere. Volia arribar a Europa per donar una vida millor a la seva àvia, que l’havia mantingut a ell i el seu germà. Fa només vuit mesos va aconseguir assentar-se a Lanzarote. Però Abdou Ngom ha mort a les Canàries per motius desconeguts.
«Fa uns dies es va començar a trobar malament. Encara no sabem les causes de la mort de l’Abdou», explica Ana Jiménez, una periodista molt pròxima a ell. «Als que contestin a aquest fil des del racisme o l’odi, només recordar-los que tots podríem haver sigut l’Abdou».
Notícies relacionades
«Que darrere d’un nom o un número sempre hi ha una història de misèria però d’esforç i resistència. Que la majoria d’Abdous del món també estimen i lluiten per les seves famílies. El somni de l’Abdou només ha durat 8 mesos», ha afegit a la xarxa social X.
«Avui ens hem fos en una abraçada per l’Abdou, avui moltes i molts som la Luna en aquella platja de Ceuta. El nostre més sentit condol als seus familiars i éssers estimats», ha escrit la Comissió Espanyola d’Ajuda al Refugiat.
- Sinistre ferroviari La caixa negra del tren de Gelida assenyala que el maquinista només va tenir cinc segons per frenar abans de xocar contra el mur desplomat
- Premis literaris Agnès Marquès guanya el Ramon Llull amb una novel·la sobre els límits de la veritat i el periodisme viral
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Rodalies, una bretxa social
- ACCIDENT FERROVIARI La investigació assenyala a una fractura a la via com la causant de l’accident ferroviari a Adamuz
- Pels fets del 17 de desembre passat La fiscalia investiga Albiol pel desallotjament dels migrants del B9 a Badalona
