Les aptituds tecnològiques decideixen la forma de lligar

Les webs de 'dating' i les pàgines per a 'singles' mantenen el seu èxit entre els més grans de 30 anys

icoy38218508 tinder170429165619

icoy38218508 tinder170429165619 / DANNY CAMINAL

2
Es llegeix en minuts
CARMEN JANÉ / BARCELONA

Les grans marques per lligar per internet segueixen tenint el seu públic, i aquest sol ser més gran de 30 anys i alguns principalment a la banda dels 40 cap als 50. És el cas de Match, eDarling, Harmony o Gentcomtu. Mentre Tinder només compta amb el 35% dels seus usuaris entre els 25 i els 35 anys, Meetic afirma que el gruix dels seus clients està entre els 30 i els 35 anys, amb un 47% de dones i un 53% d'homes, encara que més del 70% del seu trànsit prové de dispositius mòbils i tauletes, segons l'empresa. I gairebé el mateix passa amb Happn, que només té el 20% entre els 35 i els 44 anys.

“Tinder és per a públics més joves, i Meetic, per a més grans. És la mateixa tecnologia la que segmenta per edat, perquè els joves s'ho maneguen millor amb el mòbil”, afirma Rafa Serra, fundador de Gruppit.com, una pàgina que posa en contacte gent que busca parella a través d'una 'app', activitats i viatges. “La gent de 25 anys no vol pagar per conèixer gent, però els més grans valoren un servei més eficient. Tinder s'ha convertit més en una 'app' per passar l'estona que no de ‘dating’ real”, sosté.

En la seva pàgina, la segmentació es realitza per les mateixes activitats. “Quan organitzem sortides més aventureres, la gent és més jove, i si són culturals, solen ser més grans. En els sopars, ja especifiquem el grup d'edat al qual està dirigit. De fet, la primera pregunta que ens fan és sobre l'edat, i la segona sobre el sexe dels altres que s'hi han apuntat”, explica Serra. També els Meetup tenen el seu públic de totes les edats, encara que dominen els grups de gent de 30 i 40.

MÉS SOLTERS

Notícies relacionades

Els ‘singles’, la nova definició dels solters que surten i busquen companyia, segueixen sent el principal grup, juntament amb els aparellats avorrits o promiscus. Les xifres corroboren aquesta dada: al voltant del 15% dels usuaris tenen una relació mentre estan apuntats a una pàgina per lligar, com recorden a Muapp.

Crear una pàgina de lligar, a més, és relativament fàcil. Hi ha diverses empreses que ofereixen el seu 'software', i algunes amb versions webs i fins i tot amb usuaris falsos per començar. L'oferta comença en els 500 euros, instal·lat, amb logo i fins a 1.000 perfils per començar. L'assessoria es paga a part. I la majoria estan en mans dels mateixos amos. IAC Group és l'amo de Tinder, Meetic, Match, OK Cupid i Plenty of Fish (POF), entre altres.