polèmica cita estudiantil

El Saloufest cedeix al rebuig i abandona la població de la Costa Daurada

 

  / JOAN REVILLAS

1
Es llegeix en minuts
ESTHER CELMA / TARRAGONA

Ilovetour, l'empresa impulsora del Saloufest, ha cedit al rebuig del sector turístic, l'Ajuntament de Salou i la Generalitat i ha anunciat que no tornarà a organitzar el controvertit festival universitari a la població de la Costa Daurada. La companyia també al·ludeix com a motius de la seva decisió a la pressió mediàtica i de la policia, que ha multat, segons ells, estudiants de 100 universitats britàniques per fets "inofensius" i "legals", encara que la trajectòria de la cita acumula poques sancions, la majoria per orinar i consumir alcohol al carrer.

També es queixen de les múltiples i "preocupants" inspeccions administratives, "simplement per la seva col·laboració amb l'esdeveniment", a empreses que han participat en el polèmic festival, que es venia de cara a la galeria com una combinació de festa i esport, si bé en la seva promoció al·ludia a borratxeres, descontrol i sexe.

Els organitzadors denuncien "pressions" que han patit els universitaris britànics al "ser tractats en diverses ocasions de manera intimidatòria per la policia", amb multes "per accions inofensives i dins de la legalitat vigent".

Davant la cancel·lació definitiva del Saloufest, que se celebrava sempre els dies previs i posteriors a la Setmana Santa, Ilovetour ofereix altres festivals que organitza a Europa.

LLORET DIU 'NO'

Ilovetour ha intentat traslladar el festival Saloufest a Lloret de Mar, encara que les negociacions amb el consistori no han prosperat perquè les autoritats consideren que l'allau d'estudiants britànics "podria ser massa per als serveis de la població", a més de "provocar una alta pressió mediàtica" en una localitat que treballa per desfer-se de l'estigma del turisme de borratxera.

L'organització del festival demana disculpes als sectors econòmics locals afectats per l'adéu del Saloufest i recorda que, al llarg dels 16 anys de celebració ininterrompuda, ha portat al municipi costaner més de 100.000 clients amb un impacte de cinc milions d'euros anuals en plena temporada baixa.

Notícies relacionades

No obstant, la pressió de l'Ajuntament de Salou i de la Generalitat de Catalunya durant els dos últims anys, a què també es va afegir el gruix del sector turístic de la localitat, ha fet "pràcticament inviable dur a terme programes per al segment del turisme juvenil a la regió".

L'adéu del Saloufest arriba just un dia abans que el sector turístic de Tarragona en bloc fes públic un manifest contrari al festival.