ESTUDI DE L'OCU
Barcelona, Sant Sebastià i Madrid, les ciutats més cares per aparcar
El cost mitjà ronda els 1,50 euros per dues hores d'aparcament, mentre que a la capital catalana pot arribar als 6

/
Barcelona, Sant Sebastià i Madrid són les ciutats espanyoles on resulta més car aparcar a les zones regulades, mentre que les més barates són Zamora, Ceuta, Jaén, Ciudad Real, Àvila i Palència, segons un estudi dut a terme per l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU).
Aquest informe ha analitzat els aparcaments regulats en 52 ciutats d'Espanya -totes les capitals de província a més de Cartagena, Ceuta, Gijón, Melilla i Vigo-.
Excepte a Badajoz, Lugo, Melilla, Pontevedra i Santa Cruz de Tenerife, a totes les capitals de província l'estacionament està limitat.
L'estudi revela que hi ha diferents criteris a l'hora d'aplicar les tarifes i el cost mitjà ronda els 1,50 euros per dues hores d'aparcament.
Les ciutats més barates són Palència (1,15 euros), Àvila i Ciudad Real (1,10 euros), Jaén (1,05 euros), Ceuta (0,95 euros) i Zamora (0,60 euros).
Per contra, les més cares són Barcelona (on pot arribar a costar 6 euros), Sant Sebastià (fins a 5,35 euros) i Madrid (4,70 euros).
IGUAL QUE EL VIGILAT
En aquests casos, l'OCU denuncia que aquestes tarifes són molt similars al preu d'aquestes dues hores en un aparcament vigilat, on a més no és necessari moure el cotxe passat aquest temps.
Per això, es pregunta si estan justificades unes tarifes "tan elevades" en ciutats com Barcelona, Bilbao, Madrid, Sant Sebastià i València.
L'OCU adverteix, així mateix, que són els residents a les zones d'aparcament regulat els que pateixen més desigualtats.
Castelló és l'única ciutat on els residents poden aparcar sense cost al seu barri, i a l'altre extrem es troba Oviedo, on la figura de resident ni tan sols està reconeguda, i Còrdova, que només permet als residents aparcar pagant un preu més barat a la seva zona, però no més temps que un visitant.
El mètode més habitual que utilitzen moltes ciutats per gestionar l'aparcament per als residents és a través d'una targeta anual, però en algunes ciutats com València, Saragossa, Terol o Lleida la targeta de resident ha d'anar acompanyada d'un tiquet que es treu cada 1, 3 o 5 dies.
L'estudi mostra que per als residents abonar el preu corresponent per la targeta o tiquet no els garanteix tenir una plaça disponible i en aquesta situació a molts no els queda cap més opció que prescindir del cotxe o, si no, comprar una plaça de pàrquing.
Notícies relacionadesL'OCU denuncia que en zones cèntriques i antigues el preu d'una plaça de garatge pot ser molt elevat precisament per la seva escassetat, i demana que en aquelles ciutats on es regula l'aparcament es reconegui la condició de resident sense un límit de temps.
Si no, argumenta, es genera una "situació de desigualtat" amb aquells que viuen en zones d'aparcament lliure, i tot plegat malgrat haver pagat una taxa pel dret a aparcar.
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Procés judicial L’entramat de Cellex suma 40 milions d’euros en actius a Luxemburg
- Ser Ter Stegen i no jugar
-
Ofert per
- Conferència de Presidents Ayuso compleix la seva amenaça i abandona la sala quan el lehendakari intervé en euskera
- Ajuda per superar l’insomni Com adormir-vos en cinc minuts
- Consells pràctics Una experta en finances revela els tres hàbits que arruïnen milers de persones
- Successos Cau una de les bandes de narcos de la marihuana més activa de Girona: 24 detinguts i 8.500 plantes requisades
- La Miró invoca el seu esperit fundacional en el 50è aniversari