QUART CIUTADÀ DELS EUA CONTAGIAT
Diagnosticat d'Ebola un càmera nord-americà de la cadena NBC a Libèria
El reporter serà repatriat per rebre tractament i els seus companys, que no presenten símptomes, també són motoritzats

Un sanitari visita els carrers de Monròvia, a Libèria. /
Un càmera de la cadena de televisió nord-americana NBC ha estat diagnosticat d'Ebola a Libèria i serà repatriat als Estats Units per rebre tractament, segons ha informat la mateixa cadena a través d'un comunicat.
El càmera, que no ha estat identificat, va ser contractat dimarts per treballar amb l'editora en cap de Salut i corresponsal de la cadena Nancy Snyderman, que juntament amb tres periodistes més és a Monròvia informant sobre el brot de la malaltia.
L'afectat va començar a presentar símptomes durant la jornada de dimecres, quan es va detectar una lleugera febre, i després va buscar ajuda mèdica en un centre de tractament de l'organització no governamental Metges sense Fronteres (MSF). Les proves han confirmat que pateix la malaltia.
QUART CIUTADÀ DELS EUA
El càmera, que també és redactor, és el quart ciutadà nord-americà que ha contret el virus al país africà. "Fem tot el possible per donar-li el millor tractament. Serà traslladat a un centre mèdic dels Estats Units equipat per tractar pacients d'Ebola", ha dit la presidenta de NBC News, Deborah Turness.
"Estem prenent totes les mesures possibles per protegir els nostres empleats i el públic en general. La resta del personal, inclosa la doctora Nancy (Snyderman) són monitoritzats i no mostren símptomes o signes d'alerta", ha afegit.
"Malgrat això, i amb una gran cautela, els traslladarem (als Estats Units) en un vol privat i seran posats en quarantena durant 21 dies", ha anunciat.
MÉS DE 3.300 MORTS
L'Organització Mundial de la Salut (OMS) va elevar dimecres a 3.338 el nombre confirmat de morts pel brot d'Ebola a l'Àfrica Occidental. L'agència de l'ONU va xifrar en 7.178 el total de contagis.
Notícies relacionadesLes dades reflecteixen una reducció del nombre total de nous casos, per segona setmana consecutiva. No obstant, la mateixa OMS ha advertit que el seu informe no és complet, ja que no es coneix l'abast exacte del brot i el nombre de persones infectades podria ser més elevat.
A Libèria, han mort fins ara 1.998 persones, per sobre de les 710 morts registrades a Guinea i les 622 de Sierra Leone. A més, també s'han confirmat casos al Senegal i Nigèria.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat