Detinguts per vendre falsos Ferrari a través d'internet

Els clients eren conscients que compraven cotxes trucats fets a mida

1
Es llegeix en minuts

LaPolicia Nacional hadesmantellatdos tallers a València on es transformavencotxes de gamma mitjana enfalsos vehicles de gran luxe de marques comFerrari iAston Martin per després vendre'ls a través de dues pàgines web per uns 40.000 euros, quan el preu d'un autèntic ronda els 200.000.

En aquesta operació policial han estat detinguts vuit membres de l'organització, cinc a València i tres a Madrid, tots ells especialitzats en la fabricació i tunejat íntegre dels cotxes utilitzats com a "matèria primera" fins a reconvertir-los en automòbils de luxe, en algunes ocasions per previ encàrrec. En total s'han intervingut 19 vehicles, 17 falsos Ferrari --còpies dels models F 430, F 430 Spider i F 458-- i 2 imitacions d'Aston Martin.

Els detinguts tenien dos tallers a les localitats valencianes d'Algemesi i Albalat dels Sorells, on ells mateixos confeccionaven les peces en fibra de vidre per transformar els cotxes. A més, tenien una botiga on per encàrrec els elaboraven els logos i signes distintius de les citades marques per culminar el procés de falsificació. En escasses ocasions que no van ser capaços de falsificar algunes de les peces, les van importar d'Anglaterra o les van encarregar a la mateixa fàbrica de Ferrari.

L'aparença final dels vehicles suposadament de luxe, --tant el disseny extern, intern i fins i tot detalls del motor--, simulava gairebé a la perfecció els acabats de les legítimes marques. Els vehicles acabats eren comercialitzats des de Madrid, on van ser localitzats tres cotxes ja a punt per a la seva venda.

Clients conscients

Els clients eren conscients que la seva adquisició era una falsificació de l'original que adquirien per 40.000 euros, un preu molt inferior al del mercat. Fins i tot en algunes ocasions, l'organització elaborava els vehicles sota comanda d'un comprador.

Notícies relacionades

La investigació va començar arran de la denúncia del representant de la marca Ferrari a Espanya, que va detectar la venda a través d'internet d'un vehicle fals que vulnerava els drets de propietat industrial.

Els agents investiguen ara la procedència dels vehicles utilitzats com a "matèria primera" i se n'està comprovant la validesa i la gestió dels tràmits documentals i les Inspeccions Tècniques de Vehicles efectuades.