ACORD INSTITUCIONAL
La Generalitat desbloqueja la convocatòria de 1.245 places per a professors
El Govern presumeix d'haver guanyat "el pols" que mantenia amb l'Executiu central
ElGovern central i laGeneralitat han arribat a un acord per desbloquejar la convocatòria de1.245 places per a docents, bàsicament destinades a professors de secundària. Segons ha explicat el portaveu del Govern,Francesc Homs, elMinisteri d'Economiaha accedit a retirar el recurs que havia presentat contra la decisió de laConselleria d'Ensenyament a canvi que aquesta hagi renunciat a ampliar l'oferta inicial de places.
"Ha sigut un pols guanyat", segons ho ha definit el portaveu en la roda de premsa posterior alConsell Executiu. Homs ha remarcat que aquest triomf se suma a l'aconseguit en el conflicte obert pel descompte en els bitllets deRodalies i que, després de les pressions de la Generalitat, ha acabat sufragant l'Administració central.
El Govern, que insisteix a acusar l'Executiu del PSOE de discriminar Catalunya, ha demanat la convocatòria de la comissió bilateral Estat-Generalitat per debatre tres punts: els traspassos de competències pendents, la "falta de lleialtat" de l'Administració central i el dèficit en inversions per a infraestructures a Catalunya.
- «Vam mirar de treure els nostres diners però ja no va ser possible» Unes 30 famílies de Tarragona i Barcelona denuncien una «estafa» de dos milions d’euros a càrrec d’un grup inversor
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Accident a Mallorca Mor l’exvicerector dela UB Gaspar Rosselló al caure sobre unes roques
- EL NINOT DE MODA 48 hores d’espera per un Labubu
- Consells científics El cervell necessita entre 8 i 14 dies per desconnectar per vacances: «Descansar no és un caprici, és una necessitat psíquica»
- LA PRETEMPORADA BLAUGRANA Rashford diu no estar preocupat per la seva inscripció: «Confio que el club ho resoldrà»
- Meteorologia adversa Les temperatures extremes posen en alerta sis comunitats a l’inici de l’onada de calor
- Relacions interpersonals El celibat voluntari s’obre pas entre les joves: «Fa dos anys que estic sense relacions i mai he estat millor»
- Restriccions Tanquen els accessos al Cap de Creus i a l’Albera aquest diumenge per risc d’incendi
- Club d’Estil Doctor Mandíbula de Diamant: «Porto més de 13.000 masculinitzacions facials, entre nois de gimnàs, jutges, notaris, polítics i actors d’‘Élite’i ‘La casa de papel’»