Club d’Estil

Doctor Mandíbula de Diamant: «Porto més de 13.000 masculinitzacions facials, entre nois de gimnàs, jutges, notaris, polítics i actors d’‘Élite’i ‘La casa de papel’»

Parlem amb l’especialista Rafael Fernández, creador de la tècnica més demanada en estètica masculina: esculpeix l’oval amb àcid hialurònic, sense cirurgia, amb resultats visibles al moment i que duren un any. «Alguns creueristes venen a la meva consulta directes en lloc de visitar la Sagrada Família», diu

Doctor Mandíbula de Diamant: «Porto més de 13.000 masculinitzacions facials, entre nois de gimnàs, jutges, notaris, polítics i actors d’‘Élite’i ‘La casa de papel’»

Zowy Voeten / EPC

5
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

No soc el típic client que s’acosta a la clínica d’estètica que el doctor Rafael Fernández va obrir fa un any al carrer Casanova número 220, a l’esquerra de l’Eixample de Barcelona. El doctor Mandíbula de Diamant, comés més conegut, va arribar fa vuit anys a la ciutat fugint de la crisi del seu país, Veneçuela (va néixer a la ciutat de Calabozo, de l'estat de Guárico, el 24 de febrer de 1987). Va estudiar cirurgia general i després digestiva, però aviat va adonar-se que era més profitós canviar-se a l'estètica, una especialitat que fa temps que està en auge a Llatinoamèrica. El cirurgià plàstic de Miss Veneçuela, amic seu, li va oferir apuntar-se al primer màster de medicina estètica i així va ser com va fer els seus primers passos al món.

«Els salaris allà no arribaven per a res i vaig pensar: ‘EUA o Europa’. L’homologació de la meva carrera va sortir primer aquí, així que em vaig venir a Barcelona», explica des del despatx de la seva clínica, decorada amb rics marbres blancs i negres i mobiliari en or amb gerros de flors fresques. Es respira una mescla de fusta, espècies, almizcles i tocs ambre. «El 98 % dels nostres clients són homes i volem que se sentin a gust, tranquils, sense bates roses ni fotos de llavis inflats», observa l’especialista, que va crear aquest «remans de pau dins de la ciutat», conscient que els tractaments estètics per a homes estan en auge (segons la Societat Espanyola de Medicina Estètica, el 31 % de les persones que es van sotmetre a algun procés estètic el 2024 al nostre país van ser homes). I, entre les diferents tècniques sense cirurgia, la masculinització mandibular s’ ha consolidat com un dels més sol·licitats. I aquí és on entra en joc el doctor Fernández i la seva singular clínica.

Rafael Fernández, a la seva clínica estètica de Barcelona. /

ZOWY VOETEN

«Es veu un múscul més fort, un angle i un mentó més marcat, però sempre natural, bonic»

Tècnica patentada

La seva innovadora tècnica, que ha patentat, i amb què es pot tenir una mandíbula com la de Brad Pitt, no necessita passar pel quiròfan, ja que aconsegueix el mateix efecte que el bisturí només amb injeccions d'àcid hialurònic d'alta densitat. Queda un rostre d’estructura forta, però natural.

S'aplica estratègicament en la mandíbula, maxil·lar i mentó per donar major projecció i simetria a la cara. «Respecta l’anatomia i fisonomia de cada pacient i es fa de forma personalitzada», explica. «Si el tractament dura una hora, 40 minuts me’ls passo parlant amb el pacient, explicant-li en què consisteix la tècnica, els vials que necessitarà, i el que espera aconseguir. "Els punxades duren menys de 15 minuts", detalla el metge, que abans de tractar les mandíbules dels seus pacients, els dibuixa un triangle a la zona que ha d'esculpir. «Es veu un múscul més fort, un angle i un mentó més marcat, però sempre natural, bonic i, per descomptat, diferent, perquèel pacient no vol entrar i sortir com va entrar, ¿no?», riu.

Clientela de ‘Guiness’

"Ja són més de 13.000 les mandíbules que he marcat, així que acaben de posar-me al 'Llibre Guinness dels Rècords'", avança el metge, que a més de la clínica de Barcelona, té consulta a Madrid, Marbella, Dubái i Ciutat de Mèxic. No només això, també ofereix ponències i seminaris,i cursos perquè altres doctors aprenguin la seva tècnica.

L'agenda del doctor treu fum aquests dies. «A l’estiu hi ha molt turisme d’estètica. Aquí ve gent de tot el món per a masculinitzar-se la cara. Durant tot l’any, però ara tinc molts clients creueristes que venen directes a la clínica en lloc d’anar a visitar la Sagrada Família. L’any passat un va perdre el seu creuer però li va donar igual i va agafar un avió per tornar a pujar després sense perdre el tractament», explica.

«Tinc des de nois de 24 anys que van al gimnàs, amb molts músculs i tatuatges, però que senten que la cara se’ls veu petita, fins i tot homes de 60 i 70 anys que m’han vist en alguna entrevista a la televisió i venen buscant millorar la seva cara; fins i tot algun DJ de fama mundial, ‘influencers’, jutges, notaris, polítics, com un jove que està al Congrés,a Madrid, i també actors, com algun d’‘Élite’ , ‘La casa depapel’, i gairebé tots els concursants de ‘La isla de las tentaciones’ per a qui l'estètica comença per un mateix.

Amb ‘total look’ negre de Prada, joies d’Hermès i un rellotge amb esfera de diamants, ‘of course’, valora la importància del màrqueting i de la imatge en el seu sector, cosa que s’aplica al peu taula, predicant amb l’exemple, ja que també s’infiltra hialurònic al mentó a discreció, llueix un disseny impecable de somriure i manicura plusquamperfecta.

El metge estètic Rafael Fernández ha masculinitzat el rostre a molts famosos de la tele i el cine. /

ZOWY VOETEN

«Ells també han comprès que millorar la seva imatge ajuda a guanyar seguretat, confiança i benestar personal»

Més que vanitat

Per al doctor Mandíbula de Diamant, "els homes no ho fan només per vanitat, per aconseguir una cara més harmònica i atractiva, sinó que ara també han entès que millorar la seva imatge ajuda a guanyar seguretat, confiança i benestar personal".

Notícies relacionades

Segons el nombre de vials utilitzats en el tractament, el preu oscil·la entre 3.500 i 4.000 euros (d'aquí el "diamant" del nom, per com de car és), i asseguren un mentó rotund i definit (per la forma esculpida d'aquesta gema), durant un temps que va dels vuit mesos a un any, ja que l'àcid hialurònic—"la vuitena meravella", segons el doctor Mandíbula—estimula el col·lagen, regenera la pell i és reabsorbit pel cos. Després, és clar, s’ha d’anar mantenint.

«També tracto casos de gent que va quedar desfigurada per algun accident o algun llavi leporí», concreta el metge. En el cas del seu tractament de mandíbula de diamant, «és apte per a tothom i no té cap contraindicació, només que desprésde la sessió en cabina cal evitar l’esport de físic, de gimnàs, tres dies», aconsella.