PRODUCTES PERILLOSOS

Sanitat retira diversos models de xumets, cadenes i fermalls pel risc d'asfíxia per als bebès

1
Es llegeix en minuts
EFE
MADRID

Les autoritats de Sanitat i Consum han ordenat la retirada dels centres comercials de diversos models de xumet, així com de cadenes i fermalls, pel risc d'asfíxia que comporten per als bebès.

Aquests models de xumets representen risc d'asfíxia perquè la tetina se separa amb facilitat. Es tracta dels xumets de les marques Bebisana (referència 407, lot 03/2007), Vidal (referència 354, lot 02/2007) i Saro (referència 4571).

Dos productes dels quals s'ha ordenat la retirada són una cadena i un fermall que es trenquen amb facilitat, i que generen peces petites, cosa que també implica risc d'asfíxia si el bebè se les fica a la boca. Pertanyen a les marques Bebisana (cadena amb xumet referència 704) i Selecta Spielzeug (fermall model 1387).

Risc que els dits quedin atrapats

En un xumet i un fermall de pinça de la marca Suavinex (referència 220939), la cadena se separa fàcilment del fixador i aquest té una forma que pot causar el vòmit. En un altre fermall amb cadena, de la marca Puppi (referència 21CM/04-07), el risc d'asfíxia està causat perquè un dels orificis de ventilació del fixador a la roba està situat de manera que la distància del caire de l'orifici al del fixador és inferior a cinc mil·límetres.

Així mateix, s'ha prohibit la comercialització d'una cadeneta subjectaxumets marca Carrefour, model Tex-Bebé, per risc d'asfíxia i que els dits quedin atrapats, ja que el fixador a la roba té forats accessibles i no compleix els requisits mínims de ventilació.

Dificultat per localitzar les peces

Notícies relacionades

Les peces comercialitzades a Espanya han estat incloses entre el gener i el febrer a la xarxa d'alerta de productes insegurs, que coordina l'Institut Nacional del Consum, després de ser detectats per la Junta d'Andalusia i la Comunitat de Madrid.

La federació de consumidors en acció (Facua) destaca la dificultat per localitzar aquests objectes a causa de l'important nombre d'establiments que els venen, cosa que s'uneix al "deficitari nombre d'inspectors" amb què compten les comunitats autònomes.