POLÈMICA CAMPANYA PUBLICITÀRIA

Un anunci que mostra una noia anorèxica despullada commociona Itàlia

2
Es llegeix en minuts
EFE / ROMA

El drama de l'anorèxia ha arribat avui amb tota la seva cruesa a les tanques publicitàries dels carrers italians a través de la foto d'una noia despullada i extremadament prima, elegida com a model per a la campanya d'una marca de moda, que ha volgut d'aquesta manera sensibilitzar sobre aquest problema.

La idea ha estat del fotògraf italià Oliviero Toscani, conegut per les seves provocatives i polèmiques campanyes publicitàries --sobretot les que va fer durant molts anys amb Benetton--, i ja ha causat amb aquest nou treball la commoció de l'opinió pública italiana per la seva cruesa. La campanya també ha rebut crítiques per part d'algunes associacions.

Toscani alaba la valentia de la marca

Les fotografies, que han aparegut en gegants cartells publicitaris als carrers de les principals ciutats italianes i en una doble pàgina del diari La Repubblica, mostren la noia completament despullada, d'esquena o de front, i amb les paraules "No-Anorèxia".

"És molt interessant que per fi una empresa hagi entès la importància del problema i hagi tingut la valentia d'exposar-se sobre aquest tema", ha explicat Toscani en un comunicat.

Sensibilitzar la societat d'aquesta plaga

Luisa Bertoncello, consellera delegada de Flash&Partner --grup al qual pertany la marca de moda Nolita--, ha afirmat que quan va veure la foto per primera vegada va quedar commocionada per la cruesa de la veritat que comunicava", i va decidir per això "que era just usar la publicitat com a mitjà de sensibilització per als mals de la societat".

El grup explica que, a causa de la "implicació de la moda en aquesta plaga moderna", s'ha decidit fer aquesta campanya coincidint a més amb la Setmana de la Moda Femenina de Milà.

La campanya compta amb el beneplàcit de la ministra de Sanitat, Livia Turco, que ha manifestat que aquest tipus d'iniciatives "poden obrir eficaçment un canal comunicatiu original i privilegiat amb el públic jove, a través d'un missatge de gran impacte idoni per afavorir la presa de responsabilitat amb el drama de l'anorèxia".

La protagonista pesa 31 quilos

L'edició italiana de la revista Vanity Fair, en el seu pròxim número, entrevista la noia de la fotografia, que és francesa i es diu Isabelle Caro. La noia explica a la revista que va decidir posar "perquè la gent sàpiga i vegi què és realment l'anorèxia", i explica que els problemes familiars la van empènyer a deixar de menjar i a quedar-se en 31 quilos, amb conseqüències físiques com la psoriasi i la hipertricosi lanuginosa (taques negres a la pell).

Notícies relacionades

"M'he amagat durant molt temps. Ara em vull mostrar sense por, encara que sé que el meu cos causa repugnància. Els patiments físics i psicològics que he sofert només poden ser d'ajuda a qui també ha caigut en la trampa de la qual jo estic intentant sortir", afirma Caro.

No obstant, el president de l'Associació Italiana de Problemes de l'Alimentació i del Pes", Riccardo Dalle Grave, ha explicat que "d'aquesta manera es fa banal un problema seriós" i premia només l'objectiu publicitari. "Si es vol prevenir seria millor ajudar les noies a acceptar talles més grans, passant el missatge que aquestes també són bellesa", ha afirmat Dalle Grave.