El curs vinent s’incorporaran 1.650 professors nous

El Govern pagarà un plus de 650 euros mensuals als docents que coordinin la implantació del nou programa de reforç de les Matemàtiques.

El curs vinent s’incorporaran 1.650 professors nous

JORDI COTRINA / EPC

2
Es llegeix en minuts
Montse Baraza
Montse Baraza

Periodista

ver +

Remuntar els resultats del sistema educatiu català és un dels reptes més difícils que té sobre la taula el Govern. No serà fàcil, com va advertir fa uns dies la consellera d’Educació i FP, Esther Niubó, abans d’avançar (els detalls es coneixeran a final de mes) que les proves de competències bàsiques de 6è de primària i 4t de l’ESO d’aquest curs no han anat bé.

En aquest camí cap a la millora de la qualitat de l’educació a Catalunya, el Consell Executiu aprovarà avui la contractació de 1.650 docents que s’incorporaran a les aules el curs 2025-26 vinent, segons ha pogut saber EL PERIÓDICO. A més, per apuntalar el nou programa de reforç de les Matemàtiques, en el qual participen 240 centres, el Govern pagarà un plus de 650 euros mensuals a aquells docents responsables de coordinar la implantació del programa. Així mateix, el Consell Executiu donarà llum verda a la firma del conveni de col·laboració amb l’OCDE per remuntar el sistema educatiu, acord a què destinarà 1.480.000 euros.

Codocències i baixes

Aquest paquet de 1.650 docents inclou els 561 destinats a educació inclusiva anunciats per Niubó la setmana passada i també 669 professors de primària i secundària, 218 de formació professional i 202 professionals d’administració i serveis (PAS). En aquest curs que ara acaba l’escola pública catalana ha comptat amb 82.277 docents. La contractació d’aquests efectius té un pressupost de 75 milions .

La incorporació de més docents permetrà adaptar l’actual plantilla a les necessitats educatives de l’alumnat, abordar la possibilitat de codocències i resoldre el problema de les baixes: a principis d’aquest curs, més de 1.600 docents van sol·licitar baixa per malaltia, cosa que suposa un 1,98% de la plantilla; això genera altres problemes, com l’elevada rotació o que quedin baixes sense cobrir.

Un altre front de la conselleria és el reforç de les Matemàtiques, els resultats de les quals deixen molt a desitjar. L’any passat, el 44% d’alumnes va suspendre les proves diagnòstiques de 2n d’ESO. El nou pla del Departament d’Educació s’anomena Suport Intensiu de les Matemàtiques (SIM), relleva al programa Florence impulsat pel Govern de Pere Aragonès i s’aplicarà en els 240 centres que han obtingut pitjors resultats. Aquests centres rebran formació específica per millorar l’ensenyament de la matèria i oferiran reforç extraescolar intensiu.

Notícies relacionades

Finalment, el Govern avança en l’execució de l’acord de col·laboració que va firmar el gener passat amb l’OCDE per remuntar el nivell de l’escola catalana. Avui s’aprovarà la firma de l’acord i la seva dotació pressupostària: gairebé un milió i mig d’euros a repartir en les quatre fases que té el projecte, 370.000 euros per any. El projecte està dissenyat a quatre anys vista: aquest 2025 serà el del diagnòstic, una cosa en la qual ja s’està treballant; el 2026 per introduir les polítiques que es dissenyin a partir del diagnòstic; el 2027 per consolidar-les, i el 2028 per explicar-les.

Segons el conveni, l’OCDE es compromet a elaborar un "informe integral" que recollirà tant un diagnòstic del sistema educatiu com recomanacions de polítiques educatives concretes; un document intern anomenat Prioritats per a l’acció per a ús de les autoritats catalanes; un informe de seguiment complet a finals del 2026 i el 2027, i un informe final.

Temes:

Educació Govern