COMPENSACIÓ PER L'ARRIBADA DE L'AVE
Foment comença a cobrir les vies de tren a Lleida
L'ajuntament construirà un parc de 3,3 hectàrees sobre la plataforma
El nou parc urbà de Lleida, que es construirà aviat als terrenys ara ocupats per les vies del tren, va agafant forma. Un any després de l'inici de les obres, els operaris que executen el soterrament de les línies fèrries --la convencional i la d'alta velocitat, que transcorren paral.leles en aquesta zona-- han començat a col.locar unes grans lloses de formigó sobre les quals, més endavant, l'ajuntament de la capital del Segrià té previst habilitar una zona verda de 3,3 hectàrees de superfície.
L'actuació forma part de les diferents compensacions pactades l'any 2002 entre el Ministeri de Foment i la Paeria, amb motiu de l'arribada de l'AVE a la capital del Segrià. Aquesta serà, de fet, la primera millora urbanística que experimentarà la ciutat des de la implantació del tren d'alta velocitat. Amb aquesta millora, es podrà superar, d'una vegada i per sempre, la divisió física i mental que suposen les vies ferroviàries, que tradicionalment han separat els barris de Pardinyes, Balàfia i Secà de Sant Pere de la resta del casc urbà de la ciutat.
450 METRES DE LONGITUD
Els treballs de cobriment que ara estan en curs tenen un pressupost de 15,6 milions d'euros i se centren en un tram de 450 metres de longitud, comprès entre el carrer de les Corts Catalanes i el dels Comtes d'Urgell. La superfície resultant d'aquesta intervenció serà de 17.500 metres quadrats.
Sobre aquesta superfície, la Paeria hi crearà un parc mitjançant un sistema d'escales, rampes i talussos, que permetrà salvar el desnivell de cinc metres que generarà el soterrament respecte als carrers paral.lels. El nou espai públic tindrà un miler d'arbres i arbustos, diversos jocs infantils, lluminàries de disseny i diversos estanys d'aigua, segons consta en el projecte presentat per l'alcalde, Àngel Ros (PSC), fa un any, l'abril del 2006.
SEGONA FASE
Notícies relacionadesL'Ajuntament de Lleida intentarà que, així que s'acabi l'actual fase d'obres, previsiblement a finals d'aquest any, l'ens Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) iniciï de seguida la segona etapa del soterrament: el d'un tram de 300 metres de vies, situat entre el carrer dels Comtes d'Urgell i l'estació. Aquesta actuació, que ha estat pressupostada en uns 30 milions d'euros, es va incorporar al projecte l'octubre passat.
La cobertura de les vies del tren i el posterior enjardinament de la zona que en resultarà es finançaran amb les plusvàlues que generin els nous terrenys urbanitzables del pla especial de l'estació.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Finances personals ¿Pagar deutes o estalviar? Això és el que has de fer segons Pedro Becerro, expert en finances personals
- L’inici de la ronda francesa El Tour s’estrena amb un esprint i molts candidats al groc
- Esther, la ‘pencaire’ que lidera Espanya
- Wimbledon Alcaraz entra a vuitens amb esforç davant un Struff molt combatiu
- Alemanya supera sense pietat la Polònia debutant de Pajor (2-0)
- Incompliment europeu El Barça ja pagarà 15 dels 60 milions d’una multa de la UEFA