Un detingut a Santa Coloma de Gramenet

Descoberta una assessoria de Barcelona que falsejava dades de clients per defraudar Hisenda

Oferia la possibilitat de fer les declaracions de manera que, en cas de rebre devolucions, es repartissin els imports al 50%

undefined45857519 santa coloma de geamanet 11 11 2018  barcelona violen una ni181113211118

undefined45857519 santa coloma de geamanet 11 11 2018 barcelona violen una ni181113211118 / RICARD CUGAT

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Els Mossos van detenir el 27 de novembre el cap d’una gestoria de Santa Coloma de Gramenet (Barcelona) que falsejava dades dels clients per obtenir diners d’Hisenda. L’home els oferia la possibilitat de fer les declaracions de manera que, en cas de rebre devolucions, es repartissin els imports al 50%. A l’arrestat, de nacionalitat peruana i de 49 anys, se l’acusa dels delictes d’estafa a la hisenda pública i falsificació documental.

Segons un comunicat de la policia catalana, els clients no tenien coneixement que les devolucions eren possibles mitjançant el falsejament d’algunes de les seves dades fiscals. Els investigadors calculen que hi ha unes 300 persones afectades i un frau estimat pròxim als 500.000 euros.

La investigació es va iniciar a començaments del 2017, arran d’uns moviments sospitosos detectats en els comptes corrents de clients de la gestoria, on s’observava l’obertura i tancament d’un compte corrent per part de diferents persones en un breu espai de temps amb l’objectiu únic de rebre la devolució de la declaració fiscal, de manera que totes les persones, sense aparent relació entre elles, tenien en comú el mateix domicili.

Els clients no ho sabien

Gràcies a això es van poder identificar diverses persones que havien rebut les devolucions per part de l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT) mitjançant el falsejament d’algunes de les seves dades fiscals, com per exemple l’abonament de lloguers, si tenien fills al seu càrrec o la presentació conjunta de la declaració tributària.

Notícies relacionades

A mesura que s’avançava en la investigació econòmica es va comprovar com des de la gestoria fiscal el seu responsable es dedicava a captar clients potencials a través d’anuncis publicitaris, principalment a través de les xarxes socials, on s’oferia la possibilitat d’obtenir les devolucions de manera ràpida i fàcil.

Els últims anys l’assessoria també s’havia especialitzat en la contractació d’algunes assegurances mèdiques i de defuncions, tot i que els investigadors han pogut detectar igualment que alguns d’aquests productes s’havien contractat sense el consentiment dels seus clients.