La situació en zones turístiques
Cadaqués tanca una desena de locals per l’augment de contagis de Covid
El municipi de la Costa Brava té un índex de risc molt alt, per sobre dels 553 punts

Preocupació a Cadaqués (Alt Empordà) per l’augment de casos de Covid-19 detectats en els últims dies. La situació ha obligat a tancar diversos establiments en ple inici de la temporada turística. Entre aquests, el Boia Nit. El propietari, Pere Vehí, assegura que la situació afecta almenys una desena d’establiments, malgrat que en alguns casos no es tracta de positius sinó de contactes estrets.
El Boia va tancar diumenge per «responsabilitat» i espera els resultats de les proves d’un dels treballadors. «Quan els sapiguem farem el que ens diguin des de riscos laborals», afirma. L’alcaldessa del municipi, Pia Serinyana, admet que estan preocupats pel repunt de casos, però diu que la situació no és pitjor que en altres zones.
11 casos en una setmana
Notícies relacionadesSegons les últimes dades, el municipi té un índex de risc molt alt, per sobre dels 553 punts, una incidència acumulada de diagnosticats els últims 14 dies de 368,73 i una taxa de reproducció d’1,50. En els últims 14 dies, s’ha diagnosticat 11 casos i en l’última setmana, cinc.
Serinyana admet que amb l’aixecament de les restriccions hi ha hagut un increment de les xifres però diu que han parlat amb Salut Pública i que estan en una situació similar a la d’altres poblacions. També Aamet que hi ha alguns locals que han hagut de tancar, sobretot perquè alguns dels treballadors són contacte estret de positius. Vehí assegura que n’hi ha almenys una desena, malgrat que es desconeix si es poden atribuir a un mateix brot o a diferents casos aïllats.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- El problema dels estupefaents BCN tanca el primer club cannàbic de la seva ofensiva contra la droga
- Paolo Cotta Ramusino, físic i matemàtic nuclear: "Perquè l’Iran no desenvolupi l’arma nuclear, Israel no ha d’agredir altres països"
- Reforma de la llei Ultimàtum de Junts a Collboni pel 30% d'habitatge protegit: si no pacten abans d'agost, s'ajorna al 2028
- Obra social La Caixa vol arribar als 800 milions de pressupost el 2030
- II Fòrum del Mediterrani Muniesa (CaixaBank): "Europa avui o fa un pas o pot caure en la irrelevància"
- TRIBUNALS Aldama assegura que «segurament» apareixeran «més noms» per sobre de Santos Cerdán
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Cop de calor als gossos: símptomes i com evitar-lo