Cultura

El Museu Castell de Rubí exposa peces d’Oriol Marco i Pons Cirac amb motiu del Dia dels Museus

Coincidint amb la commemoració, aquest dimarts 18 de maig, l’equipament cultural obrirà en horari de matí i de tarda

El Museu Castell de Rubí exposa peces d’Oriol Marco i Pons Cirac amb motiu del Dia dels Museus
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El Museu Municipal Castell (MMUC) de Rubí (Vallès Occidental) se suma al Dia Internacional dels Museus, que es commemora aquest dimarts 18 de maig, amb una jornada de portes obertes i l’exposició de dues peces especials. L’equipament obrirà les portes d’11 a 14 h i de 16 a 20 h amb l’objectiu d’acostar la ciutadania la seva col·lecció permanent.

En homenatge al recentment desaparegut Oriol Marco Latres, s’exposa la seva escultura El cep, una peça que l’artista rubinenc va cedir per a la mostra permanent Rubí. L’evolució d’un poble. En concret, es tracta de una obra del 2009 feta amb tècnica mixta i que remet al passat vinícola del municipi.

La segona peça especial és el gerro La dansa del vent, de l’artesà del vidre Antoni Pons Cirac. L’obra, cedida pel Museu Etnogràfic Vallhonrat, representa tres figures: la joventut, la maduresa i la vellesa, enllaçades simbolitzant una sardana amb raïm i fulles de parra per cabells i envoltades per ceps.

Notícies relacionades

Durant els mesos més forts de pandèmia, el MMUC va centrar la seva tasca en fer difusió digital del patrimoni local, a través d’unes càpsules de vídeo que es van poder veure a la web municipal i a les xarxes socials de l’Ajuntament.

Més notícies de Rubí a l’edició local d’EL PERIÓDICO

Temes:

Rubí