Cultura
El Museu Castell de Rubí exposa peces d’Oriol Marco i Pons Cirac amb motiu del Dia dels Museus
Coincidint amb la commemoració, aquest dimarts 18 de maig, l’equipament cultural obrirà en horari de matí i de tarda

El Museu Municipal Castell (MMUC) de Rubí (Vallès Occidental) se suma al Dia Internacional dels Museus, que es commemora aquest dimarts 18 de maig, amb una jornada de portes obertes i l’exposició de dues peces especials. L’equipament obrirà les portes d’11 a 14 h i de 16 a 20 h amb l’objectiu d’acostar la ciutadania la seva col·lecció permanent.
En homenatge al recentment desaparegut Oriol Marco Latres, s’exposa la seva escultura El cep, una peça que l’artista rubinenc va cedir per a la mostra permanent Rubí. L’evolució d’un poble. En concret, es tracta de una obra del 2009 feta amb tècnica mixta i que remet al passat vinícola del municipi.
La segona peça especial és el gerro La dansa del vent, de l’artesà del vidre Antoni Pons Cirac. L’obra, cedida pel Museu Etnogràfic Vallhonrat, representa tres figures: la joventut, la maduresa i la vellesa, enllaçades simbolitzant una sardana amb raïm i fulles de parra per cabells i envoltades per ceps.
Notícies relacionadesDurant els mesos més forts de pandèmia, el MMUC va centrar la seva tasca en fer difusió digital del patrimoni local, a través d’unes càpsules de vídeo que es van poder veure a la web municipal i a les xarxes socials de l’Ajuntament.
Més notícies de Rubí a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- "Posa’t faldilla i et posaré un 7"
- 5.000 milions d’inversió Espanya proposa Mora la Nova per acollir una de les gigafactories europees d’intel·ligència artificial
- Successos Resolt un crim 20 anys després a Reus: detinguda per matar l’exparella amb el seu amant per quedar-se la seva empresa
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- EL MERCAT BLANC-I-BLAU L’Espanyol fitxa Kike García, cinquè reforç a cost zero
- ‘overbooking’ a la porteria Ter Stegen s’acosta ara a un perillós dilema
- El primer fitxatge blaugrana "Per fi ha arribat el dia"
- Música urbana Bad Gyal mana el dia inaugural del Share Festival
- POLÈMICA Madrid canvia la llei per donar més control als concerts del Bernabéu