Música urbana
Bad Gyal mana el dia inaugural del Share Festival
La diva de Vilassar de Mar tanca una jornada de ‘sold out’ amb 25.000 espectadors en la qual també van brillar el granadí Saiko i els Figa Flawa.

En un panorama, el de la música urbana, en el que res, ni el talent, té tant pes com l’habilitat per crear una marca personal i defensar-la amb actitud, Bad Gyal ha arribat a l’estatus d’estrella per mèrits propis. Aquí el principal requisit és creure-s’ho, i ningú s’ho creu tant com ella. En la seva presentació en la primera jornada de la setena edició del Share Festival –la cita barcelonina de la música urbana per a un públic jove que aprofita el final del curs acadèmic per donar-se un homenatge–, Alba Farelo i Solé va revalidar la seva condició de fenomen pop amb una actuació –l’única que oferirà a Catalunya aquest estiu– mesurada i complaent, concebuda més com una rotunda exhibició de poder que com un acte de comunicació.

Actuació de The Tyets, el primer dia del Share Festival, ahir. | ZOWY VOETEN /
Va ser, això sí, generosa en cançons: més de 30 títols va treure a passejar en aquest nou espectacle batejat com a Bikini badness, tot i que molts sonen en versions abreujades encadenades entre ells. Des del principi, amb un medley de Bota niña i Double team (els dos temes gravats a duo amb Anitta), fins al tancament, una hora i mitja després, amb Otra vez más i Fiebre, un aparellament que inclou tota la carrera de la vilassarenca en un viatge al passat de vuit anys. Bad Gyal va cantar les seves lletres de temàtica venèria sobre una música enterament pregravada i acompanyada per un cos de ball de quatre noies i quatre nois que van secundar les seves personals rutines, consistents en un catàleg de postures desafiadores amb freqüents interludis de perreig d’alta escola.

BARCELONA 20/06/2025 Icult. Publico disfrutando del festival. Bad Gyal y su hermana Mushka. Primera jornada del Share Festival en el Parc del Fòrum. FOTO de ZOWY VOETEN /
El primer moment d’excitació massiva va arribar amb l’aparició de Mushkaa, germana de l’estrella, per cantar a duo SexeSexy, tot i que la seva aparició va ser, de tan breu, més cameo que col·laboració. Més presència en escena va tenir el reguetoner porto-riqueny Omar Courtz, que va aprofitar el seu pas pel Share per unir-se a Bad Gyal amb Comernos (va ser l’únic moment en què el públic no va haver de preguntar-se d’on sortien les veus masculines que sonaven de tant en tant). Fent un ús intel·ligent de la pantalla que li servia de fons, la diva del Maresme va posar a ballar el Parc del Fòrum (menors inclosos) amb himnes tan explícits com Duro de verdad pt 2, Angelito, Zorra, Chulo i Wet.
L’inapel·lable triomf de Bad Gyal va estar precedit en l’escenari Share per una altra actuació quasi tan esperada com la seva: la del granadí Miguel Cantos Gómez, àlies Saiko. El cantant espanyol més escoltat a Spotify el 2024 a Espanya reapareixia sobre un escenari després de passar uns mesos lluny de l’ull públic i coincidint amb la publicació de Natsukashii Yoru, un àlbum que suposa un gir cap a un pop més emocional i introspectiu i que Saiko va tenir la gràcia de presentar al festival, malgrat que la seva entregada audiència amb prou feines havia tingut temps de familiaritzar-se amb les noves cançons. El gran impacte que va provocar en els fans Nostalgia va demostrar que l’aposta va ser un encert.
Calor i sol immisericordiós
Notícies relacionadesBad Gyal i Saiko van ser, potser amb els vallencs Figa Flawas, els indiscutibles triomfadors d’una jornada inaugural en què el Share va penjar el cartell de sold out amb 25.000 espectadors i que en l’horari diürn va estar marcat per la tremenda calor i el sol immisericordiós que va tocar sobre el Parc del Fòrum. En aquelles hores de canícula el protagonisme va recaure en el talent local, amb The Tyets presentant les cançons del seu nou disc, Cafè pels més cafeteros, d’orientació més pop i electro, tot i que sense renunciar a èxits anyencs com Bailoteo, Olívia i l’ineludible Coti x Coti. La barcelonina Julieta, també amb un disc nou, 23, que va repassar gairebé al complet, va imposar amb autoritat les seves maneres de diva sensible i una mica etèria, entre el pop electrònic i l’ASMR. I Figa Flawas va fer el que sap fer, oferir tralla i revetlla de platja encadenant hit rere hit fins arribar a La Marina sta morena, que va provocar el previsible frenesí, amb el recinte convertit en un karaoke extrem. Xiringuito, xiringuito, ventall, ventall.
Van completar l’oferta el ja esmentat Omar Courtz, que va treure a escena una nina inflable gegant i va despatxar un set de reggaeton de manual coronat amb VeLDÁ, un tema facturat a mitges amb Bad Bunny; la també porto-riquenya De La Rose; l’argentina La Joaqui i la granadina Violeta. Aquest dissabte serà el torn d’Eladio Carrión, Emilia, Juan Magán i Omar Montes, entre d’altres. L’organització avisa: queden molt poques entrades.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- "Posa’t faldilla i et posaré un 7"
- 5.000 milions d’inversió Espanya proposa Mora la Nova per acollir una de les gigafactories europees d’intel·ligència artificial
- Successos Resolt un crim 20 anys després a Reus: detinguda per matar l’exparella amb el seu amant per quedar-se la seva empresa
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- EL MERCAT BLANC-I-BLAU L’Espanyol fitxa Kike García, cinquè reforç a cost zero
- ‘overbooking’ a la porteria Ter Stegen s’acosta ara a un perillós dilema
- El primer fitxatge blaugrana "Per fi ha arribat el dia"
- Música urbana Bad Gyal mana el dia inaugural del Share Festival
- POLÈMICA Madrid canvia la llei per donar més control als concerts del Bernabéu