On Catalunya
MÚSICA
Esperanzah!, canya i compromís a Sant Cosme
El barri del Prat serà un any més l'epicentre del canvi social a través de la cultura

nmartorell35720260 onbarcelona la sra tomasa161004203918
Va néixer fa vuit anys per transformar un barri oblidat i estigmatitzat. I el seu Esperanzah! –així es diu el festival– de canvi traspassa fronteres. La música els serveix de meravellosa excusa per reflexionar i actuar davant les injustícies. Manu Chao va ser el primer a implicar-s’hi: el 2008 es va instal·lar a Sant Cosme per preparar la seva gira mundial i va cantar en aquella primera edició (va repetir el 2014 i el 2015).
Un any més, el Parc Nou del Prat de Llobregat és l’epicentre de noves i múltiples activitats, també en territoris llunyans.
CARAVANA SOLIDÀRIA
Aquest 2016 Esperanzah! col·labora amb una caravana solidària que ha marxat cap a Melilla per denunciar les polítiques migratòries europees i la situació dels refugiats, de la mà d’un altre festival, Festiclown. Darrere d’aquesta iniciativa hi ha Pallasos en Rebeldía, i compta a més amb el suport de Clownia, Canet Rock, BarnaSants, i de col·lectius com a Stop Mare Mortum, Proactiva Open Arms, Coro Safari, Dones Sàvies de Sant Cosme i Dones Rumb a Gaza. Tots, agermanats sota una mateixa consigna: Cultura amb causa, una xarxa que concep la cultura com a eina de transformació social.

La cantant Marinah.
De divendres a diumenge, es donaran cita una vintena de cantants i grups com La Sra. Tomasa –atenció a aquesta troupe que fusiona la música llatina i l’electrònica–, Els Catarres, El Niño de la Hipoteca, 9Son, Lágrimas de Sangre, Ramon Mirabet, Marinah, Los Ganglios, Yacine & The Oriental Groove..., i artistes multidisciplinaris com l’actor i còmic Leo Bassi, Kanbahiota (acrobàcies) i Iván Prado i Pablo Muñoz (circ).
Òscar Rando, codirector d’Esperanzah!, recorda què va motivar el naixement del festival: «Esborrar l’estigma que queia sobre Sant Cosme incorporant l’economia solidària. I quan vam optar per cobrar entrades –afegeix–, vam pensar que era una gran oportunitat per ajudar diferents col·lectius.
ECONOMIA SOLIDÀRIA
Notícies relacionadesL’any passat, els 116.000 euros de recaptació es van destinar a Proactiva Open Arms, a finançar la marxa de Pallasos en Rebeldía a Idomeni i Calais, així com a la creació de diverses cooperatives. La particular composició organitzativa d’Esperanzah!, voluntariat que ve de les empreses d’economia solidària del Prat i d’entitats socials, permet destinar els beneficis a aquesta classe d’iniciatives».
L’abonament de 12 euros per als tres dies és una donació que va íntegrament als projectes que recolza el festival. ¿El lema d’aquest any? «F*** you, troika. Una declaració d’intencions en si mateix», subratlla Rando.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- L’inici de la ronda francesa El Tour s’estrena amb un esprint i molts candidats al groc
- Esther, la ‘pencaire’ que lidera Espanya
- Wimbledon Alcaraz entra a vuitens amb esforç davant un Struff molt combatiu
- Alemanya supera sense pietat la Polònia debutant de Pajor (2-0)
- Incompliment europeu El Barça ja pagarà 15 dels 60 milions d’una multa de la UEFA