Acord
Una comissió del Parlament investigarà la gestió de la DGAIA
La Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència serà fiscalitzada des del 2011
La consellera de Drets Socials, Mònica Martínez Bravo, durante su intervención en el Parlament /
El Parlament va aprovar ahir la creació d’una comissió d’investigació sobre l’activitat de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA) per indagar sobre les diferents irregularitats i infraccions que s’han produït en l’última dècada. Els grups impulsors –PSC, ERC i Comuns– demanen una investigació de la gestió des del 2011 fins a l’actualitat, malgrat que Junts va registrar una proposta per crear la comissió des del 2016.
La iniciativa que ha tirat endavant amb els vots a favor de tot l’arc parlamentari és la dels partits d’esquerra, que demana fer el mateix des del 2011, cosa que implica posar sota la lupa els consellers Josep Lluís Cleires (CDC), Neus Munté (CDC), Dolors Bassa (ERC), Chakir el Homrani (ERC), Violant Cervera (Junts), Carles Campuzano (ERC) i l’acual titular, Mónica Martínez Bravo, que va anunciar una reestructuració de l’organisme després de fer-se públic el cas de la menor de 12 anys que va ser violada i prostituïda mentre estava sota custòdia de la DGAIA.
Entre les propostes figura un canvi de nom de l’organisme, que passaria a denominar-se Direcció General de Protecció i Prevenció de la Infància i l’Adolescència (DGPPIA), i la creació de dues oficines destinades a fiscalitzar la gestió dels centres i a reforçar la prevenció. La comissió d’investigació també avaluarà els canvis estructurals que necessita la DGAIA, la dotació de recursos per afrontar els reptes futurs i les eines necessàries per "reforçar el sistema de protecció de la infància".
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- Alerta veterinària Cinc empreses concentren el 30% dels porcs que es crien a Catalunya
- Salut pública El protocol comú contra la grip aconsella la mascareta
- Complexitat a les aules L’escola catalana té només un educador o integrador social per cada 1.000 alumnes vulnerables
- Gestió de la dana L’Es Alert de les 20.11 hores també es va retardar gairebé dues hores per treure l’accent a València i substituir «tipus» per «tipo» i «aquest» per «este»
- Enquesta del centre d’investigació Reina Sofia a mil mares i pares Parlar de sexe a casa és tabú: quatre de cada 10 famílies eviten l’educació sexual
- La caiguda del sistema de control de trànsit paralitza tots els trens de Rodalies durant 10 minuts
- Procedent de l’Hospitalet Víctimes de l’accident de bus a França litiguen al jutjat per ser indemnitzats un any després del sinistre
- El Barça intenta impedir un altre ridícul i només vendrà entrades als seus socis en el partit contra l’Eintracht
