Repunt
Igualtat cita el comitè de crisipels últims assassinats masclistes
El Ministeri d’Igualtat ha convocat aquest dimarts un comitè de crisi en el qual analitzarà les circumstàncies dels últims casos de violència masclista ocorreguts en els últims mesos, després d’un cap de setmana especialment tràgic que ha deixat una xifra de quatre dones i dos nens assassinats. A l’inici, la reunió estava prevista per a dijous.
La ministra d’Igualtat, Ana Redondo, va explicar ahir a Radio 5 alguns detalls d’aquesta reunió, que va ser anunciada quan es va conèixer que només a l’abril el nombre de víctimes havia ascendit a set però que s’ha tornat encara més urgent després dels últims episodis.
El cos de l’Ammal, de 30 anys, va ser trobat al costat del dels seus dos fills, de 5 i 8, dins un bagul a la localitat de Las Pedroñeras (Conca); la Laura, de 20, va ser assassinada amb la seva mare a la casa on vivien a Zafarraya (Granada), i la Petri, de 76, va ser escanyada a Fuengirola (Màlaga).
Notícies relacionadesNomés l’Ammal era dins del sistema de protecció VioGén i constava una ordre d’allunyament, mentre que els altres dos agressors no havien sigut denunciats prèviament.
En cas que es confirmi la naturalesa masclista dels assassinats, la xifra de dones que han perdut la vida a mans de la seva parella o exparella en aquests sis primers mesos de l’any pujaria a 19. I la de menors, víctimes mortals de violència vicària, ho faria a 15.
- MAMARAZZIS Pep Guardiola i Cristina Serra se separen després de 30 anys junts
- Marc Márquez impressiona Ducati
- Fiscalitat Novetats en la Renda 2025: nou límit per fer la declaració
- Després de passar per l’uci Àngel Llàcer actualitza el seu estat de salut: «Torno a estar de baixa»
- Alerta meteorològica El Meteocat encén avisos taronja i grocs per fred
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Infeccions respiratòries Els casos de grip a Catalunya augmenten en un 50% en una setmana i el nivell de transmissió és «molt alt»
- 6.300 milions captats en una dècada La Barcelona metropolitana es reafirma com a ‘hub’ europeu d’atracció d’inversions tecnològiques
- Nou cicle republicà Junqueras recupera la majoria en la direcció del grup d’ERC al Parlament
- Registres de temperatura Catalunya viu la matinada més gèlida de l’hivern i una de les més fredes de l’última dècada amb mínimes de fins a -10 °C