La fuga d’agost del 2024
Sallent reconeix que els Mossos no van sospesar la fugida de Puigdemont
El comissari no descarta que els tres agents investigats coneguessin l’operatiu que va elaborar l’entorn de l’expresident

El comissari Eduard Sallent va declarar ahir davant la jutge que investiga tres mossos per la fugida de l’expresident Carles Puigdemont el 8 d’agost del 2024 que la policia de la Generalitat no va contemplar que el dirigent de Junts fugís abans d’arribar al Parlament, on se celebrava el debat d’investidura de Salvador Illa. El comandament dels Mossos i l’intendent del cos, Ignasi Teixidor, van comparèixer al Jutjat d’Instrucció número 24 com a testimonis en el procediment contra tres agents a qui s’acusa haver col·laborat amb l’escapada de Puigdemont.
Sallent, en l’actualitat cap de la Regió Metropolitrana Sud i màxim responsable de l’operatiu d’aquella jornada, va entrar a la Ciutat de la Justícia abans de l’assenyalat i va sortir després de l’interrogatori, pels conductes interns de l’edifici i va evitar així els mitjans de comunicació. L’agent es va ratificar en l’informe que va remetre al jutge del Suprem Pablo Llarena i va sostenir que es van donar instruccions per al seu arrest, però que el difícil era triar el moment.
Notícies relacionadesCap dispositiu
No obstant, va precisar que els comandaments dels Mossos no van contemplar l’escenari de la fugida. El dia previ no es va organitzar cap dispositiu i quan es va produir l’escapada no van parlar amb la Policia Nacional. El comissari va recalcar que el dron tampoc va poder controlar l’expresident i no va descartar que els tres mossos imputats poguessin tenir coneixement del dispositiu que havia orquestrat l’entorn de Puigdemont.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Protesta Joves extutelats imploren a Drets Socials que no els faci tornar ajudes
- Baròmetre municipal La vivenda supera la inseguretat com a principal problema dels barcelonins
- INFRAESTRUCTURES El Govern donarà avui llum verda a dos intercanviadors ferroviaris al Vallès