Investigació
Detinguts dos homes a Las Palmas per les filtracions de dades sobre ministres
El pirateig ha afectat membres del Govern i altres polítics, alguns d’ells implicats en el cas Koldo

La Policia Nacional ha detingut aquest dimarts a la província de Las Palmas dos homes per la seva presumpta participació en la filtració de domicilis, telèfons, números de DNI i adreces electròniques de ministres i militants socialistes i implicats en el cas Koldo.
Segons informa la Policia Nacional a la seva xarxa social d’X, la investigació, a càrrec de l’Audiència Nacional, es troba sota secret de sumari dirigida pel magistrat Francisco de Jorge després que els agents trobessin la setmana passada en un canal de Telegram dades personals de diversos ministres, de la presidenta del Congrés, Francina Armengol, del president de la Generalitat Catalunya, Salvador Illa, i d’implicats en el cas Koldo.
Entre els afectats també hi ha periodistes, així com l’ex número tres del PSOE Santos Cerdán, l’exministre José Luis Ábalos, el seu exassessor Koldo García i l’empresari i presumpte comissionista Víctor d’Aldama, els quatre investigats al Tribunal Suprem pel denominat cas Koldo.
Es tractaria d’una segona filtració de dades després que el 19 de juny es produís una primera difusió d’informació reservada en un canal de Telegram que va afectar altres membres del Govern com la vicepresidenta María Jesús Montero, els ministres Fernando Grande-Marlaska, Óscar Puente, Luis Planas, Diana Morant, Ana Redondo i Elma Saiz,i també exdirigents del PP com María Dolores de Cospedal o Rafael Catalá, entre d’altres.
Aquesta primera filtració es va produir des d’un canal de Telegram amb més de 92.000 seguidors i van ser publicats per un usuari que s’identifica al canal amb pseudònim i es van republicar per un altre usuari després.
lca/lml
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- El metro retirarà més de 700 màquines de venda de targetes per evitar ciberdelictes
- "No es poden criminalitzar els immigrants. Jo ara ho soc"
- Mort Mor l’expresident d’Aragó Javier Lambán
- Els hotels de BCN ajusten els preus en un estiu de menys despesa turística
- Dia de l'Assumpció de la Verge ¿Quins centres comercials obren avui 15 d’agost a Barcelona i a la resta de Catalunya?
- Obituari Doctor Alaman Millas (1947-2025). Curar el món
- Activat el pla Alfa Activat el nivell màxim d’alerta per risc extrem d’incendis a Catalunya aquest diumenge
- Guerra a Ucraïna Els líders europeus s’ofereixen per facilitar una reunió entre Trump, Putin i Zelenski per negociar la pau a Ucraïna
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Guerra a Ucraïna Zelenski i Trump es reuniran dilluns a Washington després de la cimera d’Alaska amb Putin