Divisió interna
Trias planta Borràs i no acudirà a la manifestació en suport a la líder de Junts pel seu judici
L’alcaldable per Barcelona al·lega motius d’agenda per no acudir a la concentració d’aquest divendres davant el TSJC
El beneficiari dels contractes de Laura Borràs negocia amb la fiscalia inculpar la presidenta de Junts

L’alcaldable de Junts a Barcelona, Xavier Trias, no acudirà finalment a la manifestació en suport a la líder del seu partit, Laura Borràs, pel seu judici. L’equip de Trias al·lega motius d’agenda, segons ha avançat ‘Nació Digital’.
La presidenta suspesa del Parlament s’asseurà aquest divendres al banc dels acusats per la seva gestió al capdavant de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC), per la qual la Fiscalia li demana sis anys de presó i 21 d’inhabilitació per fraccionar contractes i encarregar-los a dit. La líder de Junts defensa que es tracta d’un cas de «persecució política» i de ‘lawfare’.
Fins ara Trias havia mantingut silenci sobre la seva assistència a la manifestació, però ja s’havia mostrat reticent a assistir a determinats actes que el poguessin allunyar de l’electorat moderat. Un exemple d’això va ser la manifestació contra la cimera hispano-francesa de Barcelona. Llavors també va al·legar motius d’agenda.
Dimarts, en una entrevista a TV-3, Borràs va assegurar que tenia el «suport explícit» de l’alcaldable, però va admetre que no li havia assegurat si assistiria a la concentració. «No m’ho va dir fins divendres, però em va donar tot l’ànim i que està al meu costat», va admetre a TV-3.
Malgrat aquesta destacada absència, Junts farà un ampli desplegament al passeig Lluís Companys. Està previst que la presidenta del partit arribi acompanyada de la plana major de la formació i que el secretari general, Jordi Turull, faci declaracions a la premsa. També una representació de l’ANC acudirà a la trobada.
Qui no ho farà és ERC i la CUP, que consideren que l’origen de la causa contra Borràs no té res a veure amb la «repressió política» i que es tracta d’una «mala praxi». Òmnium Cultural manté el seu silenci i encara no ha anunciat si hi haurà representació de l’entitat davant les portes del TSJC.
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- FUTBOL Mor Diogo Jota, el davanter del Liverpool, en un accident de trànsit
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Accident Dos vianants ferits en ser atropellats per un autobús H12 a la Gran Via de Barcelona
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar