Missatge a les xarxes socials
Puigdemont crida a mobilitzar-se contra la cimera hispanofrancesa de Barcelona
El Govern no ha sigut informat sobre el contingut de la cimera

L’expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha demanat una «mobilització» contra la cimera que celebraran els governs espanyol i francès a Barcelona el 19 de gener. En un tuit, Puigdemont ha demanat unitat i mobilització davant aquesta cimera sobre la qual el Govern ha afirmat no conèixer els detalls.
Puigdemont argumenta [en relació implícita amb el Govern] que «han treballat per desmobilitzar i trencar la unitat», que, segons afirma, són eines per «defensar Catalunya davant un Estat que ens discrimina i ens perjudica pel fet de ser catalans». Per això demana «defensar el país davant uns il·lusos enterradors», referint-se implícitament a la idea del final (o enterrament) del procés sobiranista, plantejada pel president espanyol recentment.
Per la seva banda, el Govern ha eludit polemitzar amb aquesta cimera, més enllà de constatar que no ha sigut informat dels detalls al respecte. «No hi ha cap detall de rellevància. Queden 16 dies, si hi ha una cosa rellevant ja ho direm», es va limitar a constatar aquesta setmana la portaveu de la Generalitat, Patricia Plaja. Es desconeix si el president Pere Aragonès i l’alcaldessa Ada Colau, com a amfitrions de la cita, tindran algun paper en el transcurs d’aquesta.
- El bus X3, la nova línia exprés de TMB, dobla el nombre de viatgers
- Canvis a l’octubre Així serà la nova 2 en català: una desconnexió amb Gemma Nierga, Oriol Nolis i Jordi Basté
- Intervingut un grup de monges acusat d’actuar com una secta
- Previsió de l’Aemet Espanya es prepara per a una onada de calor de rècord que deixarà registres fins a 10 graus per sobre del normal per a l’època
- Un pla urgent lluitarà contra la "degradació" del barri de Sant Antoni
- Nou finançament La hisenda catalana ajorna fins al 2028 la gestió de l'IRPF
- Anunciats el 2022 La Cambra de Comerç urgeix l'Estat a accelerar els projectes d'ampliació de l'autopista AP-7
- Successos Carles Pérez, donat d’alta després de patir la mossegada d’un gos als genitals
- Vídeo | Un senglar es remulla a la platja de la Farella, a Llançà
- ENERGIA El Govern central llança la tramitació per via urgent del reial decret amb mesures per reforçar el sistema elèctric