Canvis en el Codi Penal
Rufián planteja una reforma «quirúrgica» de la malversació lligada a la sedició
El portaveu d’ERC admet que la modificació del Codi Penal podria beneficiar condemnats per altres casos de corrupció
Unides Podem es mostra més cautelós amb el canvi en aquest tipus penal perquè asseguren que hi ha «moltes arestes»
La possible reforma del delicte de malversació pel qual van ser condemnats diversos dirigents del procés ha posat sobre la taula un nou debat: com afectaria aquesta modificació del Codi Penal als processats per altres casos de corrupció. ERC vol distingir en la malversació entre aquells que han aconseguit un enriquiment personal amb diners públics dels qui no. No obstant, aquest canvi podria beneficiar els condemnats pel cas dels Ere, Nóos i Gürtel. Admetent aquesta possibilitat, el portaveu dels republicans catalans en el Congrés, Gabriel Rufián, ha assegurat que la reforma que es faci ha de ser «quirúrgica» i lligada a la «sedició».
«Crec que cal ser quirúrgic en el debat i en l’articulació d’aquestes esmenes», ha afirmat Rufián sobre els canvis en els quals estan treballant per modificar la malversació i introduir-los en la proposició de llei orgànica que deroga el delicte de sedició i que el substitueix per altre de desordres públics agreujats. El portaveu d’ERC ha respost així a una pregunta sobre si la modificació que plantegen podria acabar sent beneficiosa per als autors de l’operació Kitchen. Durant el Govern de Mariano Rajoy suposadament es van destinar diners dels fons reservats per espiar altres dirigents polítics, però no es va produir un enriquiment personal.
Notícies relacionadesEn una roda de premsa en el Congrés, Rufián ha admès que la «clau» és buscar un «equilibri». «Nosaltres no som sospitosos de voler blanquejar cap corruptela», ha sentenciat. Sobre aquest equilibri, ha dit que implicaria lligar la modificació de la malversació «al que significa la sedició». ¿Què ha volgut dir amb això? El portaveu d’ERC no ha volgut aclarir-ho per mantenir la discreció de les negociacions amb el PSOE. Tan sols ha apuntat que la intenció és que «no s’utilitzi el Codi Penal com un càstig ideològic».
El portaveu d’Unides Podem, Pablo Echenique, també s’ha mostrat conscient dels problemes que pot comportar la reforma del delicte de malversació. «Però, així com la derogació de la sedició és un canvi clarament positiu, l’agreujament del delicte de desordres públics ha de ser estudiat perquè tindria efectes en la protesta pacífica, i una suposada reforma del delicte de malversació té arestes, com tothom sap; quan arribi una proposta del tipus que sigui prendrem una decisió», ha sentenciat en roda de premsa.
Gabriel Rufián Congrés ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Corrupció Operació Kitchen Sedició
- Ensenyament A 4t d’ESO triaran entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- Londres 1960 L’única vegada que Espanya tampoc va participar a Eurovisió: aquest va ser el motiu
- El millor Barça es desferma en la caldera de Belgrad
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Eleccions Sánchez planeja una crisi «puntual» en el Govern per rellevar Alegría si Azcón avança les eleccions
- FUTBOL El Reial Madrid declara la guerra al Barcelona: «Anirem fins al final»
- 47è aniversari Armengol crida a actualitzar la Constitució a la «diversitat territorial» d’Espanya
- Crisi sanitària Catalunya auditarà els laboratoris que tracten la pesta porcina davant la possible fuga del virus des d’un d’ells
- Afectació laboral Més de 25.000 treballadors de la indústria porcina catalana, en suspens després d’una setmana de crisi sanitària
