Polèmica
Puigneró demana investigar amb «transparència» l’incident de Dalmases a TV-3
Aragonès veu «inacceptables» les pressions del diputat de Junts a una periodista

politica/WhatsApp Image 2022-05-24 at 1.33.35 PM.jpeg
El vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha demanat aquest dijous investigar amb «transparència absoluta» la bronca del diputat i vicepresident de JxCat Francesc de Dalmases a una periodista del programa de TV-3 ‘Preguntes freqüents’.
En declaracions a RAC-1, Puigneró s’ha referit a l’incident ocorregut el 9 de juliol, quan Dalmases va increpar una periodista del programa ‘Preguntes freqüents’, a qui va agafar pel canell i va portar al camerino de convidats per esbroncar-la, entre cops al mobiliari i a les parets, per les preguntes sobre corrupció en una entrevista a la presidenta del Parlament, Laura Borràs.
Segons Puigneró, «s’han de produir les explicacions pertinents» i hi ha d’haver la «investigació pertinent» per aclarir el cas, abans de prendre qualsevol decisió des de JxCat.
«Cal investigar els fets primer. Hem de ser previnguts fins que tinguem tota la informació sobre això», ha insistit Puigneró, que ha afirmat que el seu partit va pecar al seu dia de «precipitació» i «excés de zel» a l’apartar l’exdiputat de Junts Eduard Pujol per unes denúncies d’assetjament sexual contra ell.
La «incomoditat» d’Aragonès
Notícies relacionadesPer la seva banda, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha admès aquest dijous el seu «estupor» i «incomoditat» per les «pressions inacceptables» de Dalmases i ha dit, en una entrevista a Ràdio Estel, que els parlamentaris han d’«estar disposats que els facin preguntes incòmodes».
Aragonès ha defensat la «llibertat de premsa» i ha insistit que, si els fets denunciats són certs, aquesta «no és la manera de relacionar-se amb els mitjans de comunicació». «Cap col·laborador meu ho faria. Per mi, les formes són molt importants», ha recalcat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig