Després de la decisió del TJUE
Puigdemont reclama al Suprem que suspengui la vigència de les euroordres

La defensa de l’expresident Carles Puigdemont i dels exconsellers Antoni Comín i Clara Ponsatí ha presentat un escrit aquest dilluns a l’instructor de la causa del procés al Tribunal Suprem, Pablo Llarena, en què inquireix sobre si «s’han dictat les oportunes instruccions per fer efectiva la suspensió del present procediment penal a tots els efectes, especialment pel que fa a les diferents ordres de detenció emeses en aquesta causa penal», després de conèixer l’última decisió del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) que assenyala que les euroordres contra els tres europarlamentaris estan suspeses.
En la seva resolució de divendres passat, el vicepresident del TJUE va rebutjar la pretensió dels tres membres del Parlament Europeu que es troben fugits de la justícia espanyola perquè els fos tornada la immunitat parlamentària, després de l’arrest del primer a Sardenya, perquè considera que no li va causar un «perjudici greu i irreparable». La interlocutòria apuntava, a més, que les euroordres dictades contra ells estaven suspeses i que el Tribunal Suprem espanyol estava al corrent d’aquesta circumstància.
Aquesta posició del tribunal europeu, que segons va informar ja aquest diari, ha deixat una mica descol·locat l’alt tribunal, ha motivat un nou moviment per part de l’advocat dels europarlamentaris, Gonzalo Boye, que en el seu escrit també sol·licita que es donin les oportunes ordres de suspensió del procediment penal al sistema d’Informació de Schengen i a la Interpol, segons el document a què ha tingut accés EL PERIÓDICO DE ESPAÑA.
Notícies relacionadesIgualment, l’advocat demana que li siguin entregades còpies de les notificacions que, per part de Llarena, «en virtut de l’esmentada suspensió i de conformitat amb el principi de cooperació lleial, s’hagin fet a les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, al Sistema d’Informació de Schengen i a la Interpol, en relació amb la suspensió de les esmentades ordres».
Notícies relacionades
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Universitat Catorze universitàries acusen un catedràtic de la UB d’abús sexual
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Alejandro Valverde: "Pogacar és el candidat a la victòria, però no ho tindrà fàcil amb Vingegaard"
- Despullar un sant
- ¿Violència gratuïta o esport noble?
- Scariolo anuncia que deixa la selecció després de l’Eurobasket i posarà rumb al Reial Madrid