La justícia europea rebutja el recurs de Junqueras sobre el seu escó

junqueras
El Tribunal General de la Unió Europea (TGUE) ha considerat aquest dimarts inadmissible el recurs presentat pel líder d’ERC, Oriol Junqueras, contra la decisió del president del Parlament Europeu, David Sassoli, que va deixar vacant el seu escó a l’Eurocambra arran de les decisions dels tribunals i autoritats electorals espanyoles.
«El president del Parlament Europeu no va fer més que transmetre a la institució informació sobre una situació jurídica preexistent, derivada exclusivament de les decisions de les autoritats espanyoles», ha assenyalat la cort en un comunicat.
Notícies relacionadesJunqueras va ser elegit eurodiputat quan encara no hi havia sentència pel judici de l’1-O. Quan aquesta va arribar, l’octubre del 2019, la Cambra es va fer coneixedora de la inhabilitació per a càrrec públic que, per un espai de 13 anys, pesa sobre el president d’ERC.
En la sentència, el TGUE recorda que la verificació del compliment de les sentències de Luxemburg correspon als tribunals dels estats membres i, en última instància, al mateix Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE). La decisió d’aquest dimarts del TGUE encara és recurrible davant el TJUE en última instància.
- Òbit Mor Verónica Echegui als 42 anys
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Perfil Verónica Echegui, l’actriu que va saber desmarcar-se de la Juani per construir-se una carrera
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%