Casado contracta Albert Rivera per recórrer la llei de lloguers catalana
Els conservadors tenen fins a finals de mes per apel·lar contra la norma que limita els preus
zentauroepp47307088 casado rivera190620135155 /
Pablo Casado ha recorregut al bufet d’advocats del qual és soci Albert Rivera per recórrer la llei de lloguers que va aprovar el Parlament de Catalunya al setembre. Els conservadors han acudit a l’expresident de Ciutadans per intentar tombar la normativa que obliga a congelar o abaixar els preus dels lloguers a les zones que tinguin un mercat «tensat».
Segons ha avançat El Mundo i ha confirmat després l’Agència EFE, els populars han contractat el bufet Martínez-Echevarría & Rivera per recórrer la llei que van tirar endavant JxCat, ERC, els comuns i la CUP a principis de setembre. L’exlíder de Ciutadans va entrar a formar part d’aquest despatx d’advocats després de la debacle electoral en les eleccions del 10-N i va canviar el nom del bufet –del qual presideix el consell d’administració– a mitjans de setembre.
El PP i Rivera tenen de termini fins a finals de novembre per presentar el recurs contra la llei que obliga a congelar els preus dels lloguers a les zones tensades de 60 ciutats catalanes que tenen més de 20.000 habitants.
Contra el Govern
Notícies relacionadesLa decisió de Casado de recórrer la llei de lloguers es produeix unes setmanes després que Pedro Sánchez i Pablo Iglesias acordessin portar al Congrés dels Diputats, en un màxim de quatre mesos, un projecte de llei de vivenda que permeti posar límit al preu els lloguers en «zones tensades».
El projecte serà redactat pel Ministeri de Transports, de José Luis Ábalos, i per la vicepresidència segona, d’Iglesias, i permetrà convalidar la llei aprovada a Catalunya, per la qual cosa el Govern no la recorrerà davant el Tribunal Constitucional.
- "Els comunicadors en ciència no hem d’espantar, però pinta malament"
- Mari Carme Òrrit Pires: Una bagenca a l’ull de l’huracà del drama dels desapareguts
- Ràbia i desconcert per la pallissa a un menor a Sant Joan de Vilatorrada: "Tant de bo no fos real, sinó intel·ligència artificial"
- Aparca sobre la vorera i acaba detingut per portar droga al cotxe
- Reforç de la línia La freqüència de la L1 del metro de Barcelona continua sent més baixa que la del 2022 malgrat el gran augment d’usuaris
