EL LABERINT CATALÀ
Torra afirma que el Govern «no s'aixecarà» de la taula malgrat «les discrepàncies»
El president reconeix que el principal avanç ha sigut la celebració de la mateixa reunió
Anuncia una segona trobada a Barcelona en la qual ja s'haurà d'entrar en concrecions

sanchez-torra-castro /
El president Quim Torra ha qualificat el diàleg iniciat aquest dimecres entre les delegacions dels governs espanyol i català de «franc i honest» en el qual han sortit a la llum «les discrepàncies sobre l’origen i naturalesa del conflicte polític així com les seves vies de solució». Amb tot, el president ha asseverat que la delegació catalana «es creu el diàleg» i que no s’aixecarà de la taula de negociació».
Segons ha explicat, la part catalana ha exposat «els dos grans consensos que defineixen la societat catalana, com són el 80% de recolzament a l’exercici del dret d’autodeterminació i el 80% a favor de l’amnistia». També ha recordat la contrapart, com ja va fer en el comunicat d’aquest dimarts, que la representació catalana hauria d’estar encapçalada per «Carles Puigdemont i Oriol Junqueras».
Segons ha definit Torra, «l’important de la reunió d’avui ha sigut la reunió d’avui», és a dir, la mateixa celebració de la trobada després d’anys de ponts trencats. La reunió de la Moncloa, que ell ha definit de «taula zero» donarà peu a d’altres, la pròxima a Barcelona, en la qual els equips de treball, és a dir, els mateixos d’aquest dimecres, però sense els presidents i vicepresidents, ja hauran d’entrar en concrecions.
Torra, així mateix, ha explicat que el Govern espanyol ha mirat d’introduir a la taula de diàleg «aspectes més sectorials, que en absolut menyspreem, però que són objecte d’altres fòrums, com la comissió bilateral, que activarem immediatament».
Sostre de despesa
Notícies relacionadesAixí mateix, ha assenyalat, sobre la relació entre la celebració de la taula de diàleg i un eventual recolzament als Pressupostos Generals de l’Estat, que la pretensió és d’«aïllar» els treballs d’aquest fòrum de les oscil·lacions polítiques del dia a dia.
De moment, fonts republicanes han asseverat a aquest diari que el recolzament del seu grup parlamentari a l’augment del sostre de despesa, que es votarà dijous, fins i tot està en l’aire. Fonts del Govern, amb tot, ho donen per suposat «després de tots els gestos fets»
Consell de Govern Consell de Ministres Catalunya Pedro Sánchez Taula de diàleg sobre Catalunya Pere Aragonès Quim Torra
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos