POSSIBLE EVASIÓ D'IMPOSTOS
María José Rienda va utilitzar una societat instrumental per cobrar drets d'imatge
La secretària d'Estat d'Esport assegura que està "al corrent" de les seves obligacions fiscals i nega haver eludit impostos
El PP i Ciutadans anuncien que demanaran explicacions a la també presidenta del Consell Superior d'Esports

zentauroepp45872794 graf7149 madrid 12 11 2018 la presidenta del consejo sup181114091810 /
La secretària d’Estat d’Esport i presidenta del Consell Superior d’Esports, María José Rienda, va utilitzar una societat instrumental per cobrar els seus drets d’imatge. Segons ha publicat aquest dimecres 'El Mundo', l’esquiadora va utilitzar entre el 2004 i el 2011, coincidint amb el final de la seva carrera esportiva, una societat instrumental per cobrar els drets d’imatge. Mitjançant aquesta estratègia va declarar ingressos per valor d’almenys 1,4 milions d’euros.
Rienda, segons el diari, es va estalviar impostos al tributar els drets d’imatge a través del’impost de societats en lloc de perl’IRPF. Mitjançant aquesta fórmula és probable que tributés un percentatge considerablement inferior pels guanys lligats a la seva activitat laboral. Rienda ha negat haver comès cap irregularitat.
A través d’aquesta empresa, l’exesportista olímpica va gestionar també patrimoni immobiliari, ja que a nom d’aquesta societat instrumental apareixen dues vivendes: un xalet a Otura i un àtic a la platja de Motril.
Hisenda ha establert que qualsevol activitat professional ha de ser declarada a través de l’IRPF, motiu pel qual ha posat en marxa recentment una gran quantitat d’inspeccions contra esportistes d’alt nivell.
El PP i Ciutadans demanen explicacions
El PP i Ciutadans han avançat que demanaran explicacions a Rienda. Als passadissos del Congrés, abans de l’inici de la sessió de control al Govern, la portaveu dels populars, Dolors Montserrat, ha assegurat que el seu partit demanarà la compareixença de la secretària d’Estat a la Cambra baixa.
En la mateixa línia, el secretari general de Ciutadans, José Manuel Villegas, ha apuntat que exigiran explicacions a la número dos d’Isabel Celáa i, després conèixer-les, li demanaran les corresponents responsabilitats polítiques.
Rienda nega irregularitats
La secretària d’Estat ha assegurat que està "al corrent" de les seves obligacions fiscals i ha negat cap evasió d’impostos per la seva part.
"Aquesta informació surt del portal de transparència del Govern. No existeix cap empresa instrumental i no hi ha hagut evasió d’impostos", ha afirmat després de presidir un acte contra l’abús infantil en l’esport.
Rienda ha explicat que, igual que molts esportistes, va deixar en mans d’una assessoria la gestió de determinades actuacions durant la seva etapa en actiu. També ha aclarit que "la part física de premis i beques" que ha rebut "s’ha justificat amb l’IRPF" i que, a partir del 2004, es va crear una empresa de publicitat per gestionar els contractes procedents d’aquesta.
"A partir del 2004 vaig començar a guanyar competicions, vaig ser bastant pública i es va crear una empresa de publicitat i tots els contractes de publicitat que es poguessin fer es van fer a través d'aquesta, igual que qualsevol altra empresa que existeixi avui dia", ha explicat. La secretària d’Estat per a l’Esport ha afegit: "És una empresa que té activitat dins de la publicitat i, de la gestió que ha pogut tenir, hi figuren dues vivendes meves perquè estan en la declaració. Jo no he amagat res".
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- La Vuelta a Espanya arriba a Catalunya: així és el recorregut de les seves tres etapes transcendentals
- Cost de la vida Tornar a omplir el rebost després de les vacances d’estiu sortirà aquest any un 2,7% més car
- Reunió el 2 de setembre Illa cita Renfe i Adif per reclamar actuacions «urgents i estructurals» que millorin el servei de Rodalies