DIÀLEG A CATALUNYA
Torrent insta a passar "del referèndum impossible al referèndum inevitable"
Roger Torrent insta els partits independentistes a "no alimentar actituds efectistes però no efectives" i a fer passos "legítims"
El president del Parlament afirma que una sentència condemnatòria "faria irreversible la ruptura entre la societat catalana i l'Estat"
El president del Parlament, Roger Torrent, ha instat aquest dijous els partits independentistes a "no alimentar actituds efectistes però no efectives, i que els pròxims passos que facin siguin legítims i efectius", ja que, ha advertit, cal pensar en la part de Catalunya que no comparteix el mateix objectiu.
Així mateix, Torrent ha assegurat que és necessari assolir un acord respectat per tots, que, segons el seu parer, és la celebració d’un referèndum que permeti als catalans pronunciar-se a favor o en contra de la independència. Respecte a la proposta del president de l’Executiu, Pedro Sánchez, avisa que "un referèndum sobre l’Estatut és manifestament insuficient i no és el que vol la ciutadania catalana que fa vuit anys que està mobilitzada". Per això, el president del Parlament insta a passar "del referèndum impossible al referèndum inevitable".
Tot i així, Roger Torrent continua advocant pel diàleg amb l’Estat, tot i que afirma que “no és franc” i que “no es pot parlar de diàleg havent-hi presos polítics”. Per això, ha afirmat que una sentència condemnatòria contra els "presos polítics i exiliats" catalans "faria irreversible la ruptura entre la ciutadania catalana i les institucions espanyoles", per la qual cosa el judici constituirà "la prova del cotó fluix de la democràcia espanyola".
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- El nou pontificat El nord-americà Lleó XIV, un Papa per bastir ponts al diàleg
- IRPF Compte amb llençar les teves declaracions d’hisenda d’anys anteriors: poden investigar-les
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Obertura de diligències La Fiscalia Europea investiga per malversació el supercomputador quàntic de Barcelona impulsat per Sánchez
- Enginyeria genètica Els creadors dels llops gegants de Joc de Trons afirmen que són a prop de «tornar a la vida» els tigres de Tasmània
- Genealogia ¿Qui era la mare del nou Papa, Lleó XIV? Així era Mildred Martínez