Colau insta Rajoy a permetre l'1-O: "El 9-N es va fer i no va ser cap cataclisme"
L'alcaldessa de Barcelona considera que el referèndum evitarà que es crispi més la situació
Diu que facilitarà la participació en la consulta però sense posar en perill els funcionaris de l'ajuntament

/
L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha instat aquest dilluns el president del Govern central, Mariano Rajoy, a permetre el referèndum independentista fixat per al pròxim 1 d'octubre i, l'endemà, fer una proposta en positiu per a Catalunya.
"Es va fer el 9-N i no va ser cap cataclisme. Si no volem que es crispin més les coses, el Govern podria permetre tranquil·lament que es fes una consulta, que sabem que no és la que Catalunya necessita, però que la permeti i no la judicialitzi. I el dia 2, fer alguna proposta en positiu, que és el que fa anys que hauria d'haver fet", ha assenyalat Colau en declaracions a la cadena SER.
D'altra banda, l'alcaldessa ha assegurat que facilitarà la participació en l'1-O, sense que això posi en perill els funcionaris ni la institució de l'ajuntament, tot i que ha destacat que "de moment" no existeix una convocatòria firmada "ni un requeriment formal als ajuntaments" perquè cedeixin locals per al referèndum.
El "principal responsable"
Notícies relacionadesColau ha reiterat que ella no comparteix el full de ruta de Junts pel Sí, perquè opina que s'ha de seguir negociant un referèndum efectiu, però ha considerat que el "principal responsable" del "xoc de trens" serà Rajoy per la seva actitud immobilista.
"Quan l'única alternativa que es fa és la derrota, quan tot es planteja en termes gairebé bel·licistes i a l'adversari se li diu que s'ha de rendir i que no hi ha cap altra alternativa, és evident que políticament s'està generant un gran problema", ha argumentat l'alcaldessa de Barcelona.
Referèndum a Catalunya PSOE Ada Colau Govern Pedro Sánchez Mariano Rajoy Independència de Catalunya
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols