Cop a l¿islamisme radical

Margallo secunda la vinculació entre el gihad i Nous Catalans

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

El ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, no pot deixar més clar que quan dimecres va relacionar la fundació Nous Catalans, vinculada a CDC, amb la captació d'islamistes radicals per a la causa independentista va dir exactament el que volia dir. Ahir va tornar a sostenir una tesi que, segons ell, no significa cap vinculació entre gihadisme i sobiranisme, sinó la constatació que la seva activitat de proselitisme secessionista no és «prudent» en un context d'amenaça terrorista com l'actual. Però va tornar a apel·lar a aquesta mateixa prudència per no aportar més dades.

La invectiva de Fernández Díaz va comptar amb el suport d'un company del Govern, el ministre d'Afers Estrangers, José Manuel García-Margallo. «Si el ministre responsable d'aquests temes fa aquestes afirmacions, estic segur que té informacions fiables i més que solvents», va afirmar el cap de la diplomàcia espanyola després de subratllar que Fernández Díaz «no és una persona que acostumi a tenir alegries verbals».

Notícies relacionades

RÈPLICA DE MAS / El president de la Generalitat, Artur Mas, va criticar a Nova York aquestes declaracions, que va trobar «molt interessades, desviades, falses, errònies i perilloses». De visita al memorial per les víctimes de l'11-S, Mas va negar que Catalunya tingui un «problema greu de convivència».

Més informació a la pàgina 36