Els catalans residents a l'Àsia, els primers a dipositar el seu vot
El jove Adrià Rodríguez es converteix en el primer votant del 9-N a Sydney

Adrià Rodríguez, primer votant del 9-N a Sydney.
El primer vot del 9-N s'ha emès a Sydney. El jove Adrià Rodríguez s'ha desplaçat fins al 46 de Market Street de la ciutat australiana per dipositar la papereta, segons ha testificat una imatge divulgada per Pere Torres, secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat. Després s'han obert urnes a Hong Kong i Tòquio.
L'Adrià ha votat a les 9 del matí, hora local, les 11 de la nit de dissabte a Catalunya. Fins a aquesta urna de Sydney s'hi han desplaçat famílies catalanes residents a Austràlia i Nova Zelanda. Molts, en particular els que viuen a l'Àsia, han recorregut centenars de quilòmetres per carretera i fins i tot han agafat avions per poder votar. "Hola @marianorajoy, a l'altra punta del món ja estem votant. Para'ns si pots", ha escrit a Twitter el primer votant.
Notícies relacionadesEl Govern té delegacions a l'estranger a París, Berlín, Brussel·les, Londres i Nova York, i els locals d'Acció, l'agència per a la competitivitat de les empreses catalanes, situats a Buenos Aires, Tòquio, Sydney, Mont-real, Mèxic, San José, Bogotà, Hong Kong, São Paulo, Copenhaguen, Milà, Santiago de Xile, Perpinyà i Andorra la Vella. L'últim lloc a tancar les urnes serà, per diferència horària, San José (Califòrnia).
En total, 275 voluntaris catalans que resideixen fora s'han apuntat per col·laborar en tot el que sigui necessari el 9-N, i totes les meses de vot enviaran els sobres a Barcelona al final de la jornada perquè siguin comptabilitzats.
- Mobilitat Via Laietana: l’Ajuntament pinta un pas de vianants tradicional a la plaça d’Antoni Maura per pal·liar la confusió
- Mònica Baró: "Hi ha nens que no entren en literatura però que llegirien en bucle el llibre dels rècords"
- Adeu feliç Brindis sorpresa al Born per acomiadar Juan Viso, el quiosquer emblemàtic del barri: «És part de la nostra identitat»
- Aíto García Reneses: "Ara faig fotos a ocells. M’hivaig aficionar en un viatge a Sud-àfrica"
- FUTBOL | LA CRÒNICA El Barça balla a l’infern
- Declaracions polèmiques Trump planeja relacionar l’ús del paracetamol amb l’autisme, contradient dècades d’estudis mèdics
- Un home accedeix a una herència milionària gràcies a la saliva del seu avi recollida del sòl per un detectiu
- Crim sense aclarir La jutge de Sabadell que investiga l’assassinat d’Helena Jubany reobre el cas contra Ana Echaguibel
- Violència de gènere Igualtat licitarà de nou el contracte de les polseres antimaltractament per incorporar «millores tècniques»
- Cas Koldo La defensa de Santos Cerdán demana al CGPJ que investigui si el Suprem considera «insultant» la seva estratègia