TENSIÓ A NAVARRA

UPN canvia d'opinió i anuncia que no descarta que Barcina dimiteixi

Argumenta ara que farà tot el possible perquè Bildu no accedeixi al Govern navarrès "ni un minut"

Imatge d’arxiu de la presidenta de Navarra, Yolanda Barcina.

Imatge d’arxiu de la presidenta de Navarra, Yolanda Barcina. / VILLAR LÓPEZ (EFE)

1
Es llegeix en minuts
AITOR UBARRETXENA / Sant Sebastià

UPN ha canviat d'opinió i ha anunciat que Yolanda Barcina podria dimitir voluntàriament i convocar eleccions, sense esperar a la moció de censura anunciada pel PSNmoció de censuraPSN si es confirmen les denúncies per ingerència i tracte de favor a la Hisenda foral. El portaveu parlamentari d'UPN, Carlos García Adanero, ha estat l'encarregat de transmetre aquest canvi d'estratègia que, segons ha explicat, buscaria evitar que Bildu accedeixi al Govern navarrès "ni un minut".

Notícies relacionades

Aquestes declaracions contrasten amb les fetes per la mateixa presidenta navarresa aquest dijous, quan va convidar el PSN a presentar la moció de censura amb la formació independentista. Adanero ha rectificat avui aquestes paraules i ha indicat que "totes les opcions estan obertes". En tot cas, ha avançat que si d'aquí tres mesos els navarresos van a les urnes, tornarien a conformar un Parlament gairebé sense variacions, en què només hi hauria dues alternatives: una majoria en què la UPN tingui "un pes important" o una altra "condicionada per Bildu".

D'aquesta manera, tot apunta que el 15 de maig hi haurà eleccions anticipades a Navarra. Davant aquest escenari, el portaveu regionalista ha apuntat que "UPN seguirà sent un partit fort com ho ha sigut sempre", ja que "en temes ideològics està unit". Sobre la persona que encapçalaria la llista, Adanero ha afirmat que "estarem preparats per oferir un bon programa" en què Barcina "comptarà amb el suport del partit" si té voluntat de liderar-lo. No obstant, no és clar que l'actual presidenta repeteixi com a candidata, ja que la seva gestió també és criticada per un sector d'UPN.